شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

اعلام نمرات پایان ترم آزمایشگاه شیمی تجزیه 2

با عرض سلام

نمرات دانشجویانی که با اینجانب درس آزمایشگاه شیمی تجزیه 2 به ارزش دو واحد را داشته‎‏اند به صورت ریزجزئیات درلینک ذیل قرار گرفته است. بدین وسیله از زحمات این عزیزان در طول ترمی که بر ما گذشت، تقدیر و تشکر میکنم.

امیدوارم کاستی های من را به خودم گوشزد کنند تا در ترم های آینده مفیدتر باشم.

از اینکه امکانات و وسایل کافی و لازم وجود نداشت از طرف خودم از ایشان پوزش می طلبم

یا حق

http://azadtajzie.blogfa.com/post/13

آشنایی با دستگاه کارل فیشر(KF)

یک روش شیمیایی برای تعیین آب در جامدات ، حلال ها و اسیدهای آلی ، الکل ها ، استرها ، اترها ، انیدریدها و نمک‏های معدنی آب‏دار که قابل انحلال در آب‏اند، استفاده از واکنشگر کارل فیشر (واکنشگر اختصاصی) می‏باشد

اساس کار بر مبنای واکنش زیر است:

لازم به ذکر است این روش برای ید ، آلدهیدها ، کتون ها ، مرکاپتان ها و اکسیدات فلزی مناسب نیست ؛ به طور مثال:

طبق واکنش فوق در استفاده از این روش برای یک اکسید فلزی در حضور HI حاصل از عملکرد واکنشگر ، آب تولید می‏شود که به عنوان آب اضافی در اندازه‏گیری آب آزاد نمونه خطای مثبت ایجاد خواهد کرد. اساس کار به دو روش حجم ‏سنجی ( Volumetric ) و کولن‏سنجی ( Culometric ) و هر دو بر مبنای واکنشگر کارل فیشر است.

برای جزئیات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

ادامه مطلب ...

جلسه حل تمرین

سلام

چند وقتی که چه عرض کنم تقریبا یک سالی هست که دیگر نه وبلاگی داشتم و نه سایتی. وبلاگ ایران بلاگ که کلا تعطیل شده بود و در قسمت چت باکس به برخی سوالات خواننده ها و احیانا غرض ورزی های شخصی شان جواب میدادم و اخیرا هم که دیگر باز نمی شود. سایت هم که اعتبار دامنه آن تمام شد و امکان تمدید آن میسر نشد.

و چنین شد که در چنین ساعت فرخنده ای فرصتی با کمک ابر و باد و مه و خورشید ایجاد شد تا نگارشی و وبلاگی داشته باشم.

امروز با درد شدید دندان در جلسه حل تمرین بچه های شیمی تجزیه II حضور یافتم. ظاهرا دیگر مفنامیک اسیدهای جدید  کارایی ندارند.

بهرحال جمعی از جماعت اعزامی که از یک امتحان دوساعت و اندی دقیقه ای به کلاس حل تمرین سرازیر شده بودند آنچنان غرق در امتحان گرافیک شان بودند که گویا هنوز دارند امتحان میدهند و هنوز  نگفته داشتند مینوشتن

این جماعت اندک که قصد عدم ارائه سمینار را داشتند با هوشیاری اینجانب غافلگیری شده و از آنجا که طاقت دیدن ارائه سمینار دیگران را نداشتند قرار را بر قرار ترجیح دادند. و یک نمره سمینار را به راحتی از دست دادند.

ولی انصافا سمینار برخی از دوستان لیاقت تشویق زیادی را دارد همان ها که نه در کلاس تشویش می آفرینن و نه اهل حاشیه افکندن در بین جماعت درس خوان کلاس ان.

کاش میشد نمره را آنها را افزایش دهم اما هر چه سعی میکنم میدونم نمیشود


در مسیر برگشت وقتی آدم از وسایل حمل نقل عمومی در حد استاندارهای بین المللی استفاده میکند زیبایی با بطن جامعه بودن در فرهنگ های عمومی و توجه عمده ی مسئولین را در رفع مشکلات بوجود آمده به وضوح مشاهده کرده و حض کافی و شافی نصیبش می شود. و افسوس میخورد که چرا زودتر از بی آر تی ها و ترافیک ها و متروها و .... استفاده نمیکرده است.





دانلود جزوه هدایت سنجی

برای دانلود جزوه هدایت سنجی و آشنایی با دستگاه کارل فیشر روی لینک ذیل کلیک کنید.


http://s2.picofile.com/file/7602292903/jozveh.pdf.html