شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

آیا بنزین ما پاک است./

با سلام

مطلب زیر از سایت خانه ملت به آدرس http://www.icana.ir/Fa/News/248943 عاریه گرفته شده است. و همه امیدواریم که بنزین ساخت داخل، سرطانزا نباشد

باعث آلودگی های اخیر نشده باشد


حسینی‌صدر تاکید کرد:
سه‌شنبه ساعت ۱۲:۱۴
بنزین تولیدی در پتروشیمی‌ها عامل اصلی سرطان/بارش باران اسیدی نتیجه تولید بنزین بی‌کیفیت
بنزین تولیدی در پتروشیمی‌ها عامل اصلی سرطان/بارش باران اسیدی نتیجه تولید بنزین بی‌کیفیت
سرویس: اجتماعی
سخنگوی فراکسیون محیط ‌زیست و توسعه پایدار مجلس، با انتقاد از تولید بنزین بی‌کیفیت در پتروشیمی‌ها، گفت: راه‌افتادن سونامی سرطان نتیجه مصرف بنزین غیراستاندارد و گاز به عنوان سوخت است.

موید حسینی صدر در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه راه‌افتادن سونامی سرطان ناشی از استفاده از بنزین بی‌کیفیت و گاز به عنوان سوخت است، گفت: تولید بنزین در پتروشیمی‌ها که از تجهیزات لازم برای این مهم برخوردار نیستند عامل اصلی آلودگی هوا است.

نماینده مردم خوی وچایپاره در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بنزین تولیدی در پتروشیمی‌ها از استاندارد کافی برخوردار نبوده و به آلودگی هوا دامن می‌زند، افزود: در بنزینی که در پتروشیمی‌ها تولید می‌شود 8 برابر ترکیبات آروماتیک همچون بنزن، تولوئن و زایلین وجود دارد که این‌ها در افزایش آلودگی هوا و در واقع ایجاد وارونگی نقش اساسی دارند.

وی ادامه داد: در بنزین تولید شده در پتروشیمی‌ها گوگرد نیز به مقدار زیادی وجود دارد که این باعث تولید SO2و باران‌های اسیدی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، در تشریح راه‌حل‌های مقابله با آلودگی هوا، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که بهترین راه حل برای مقابله با آلودگی هوا علاوه بر ساماندهی مصرف بنزین، تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس که 35 میلیون لیتر ظرفیت تولید بنزین دارد باشد.

 

افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس زمینه ساز تولید بنزین استاندارد

حسینی صدر با بیان اینکه با شکسته شدن فضای تحریم‌ها امکان تکمیل و افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج بیش از پیش شده است، گفت: این پالایشگاه تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید است دولت هر چه سریع‌تر از این فرصت استفاده کرده و دست به افتتاح این پالایشگاه بزند.

وی با تاکید بر اینکه باید واردات بنزین استاندارد تا زمان رسیدن به خودکفایی در تولید بنزین باکیفیت در داخل در دستور کار دولت قرار گیرد، ‌افزود: تولید بنزین در پتروشیمی‌ها علاوه بر اینکه باعث آلودگی هوا می‌شود به بالا رفتن هزینه‌ها و نیز گران تمام شدن تولید آن منجر می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم، با بیان اینکه واردات بنزین، تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس و آغاز تولید در آن  در کنار ساماندهی مصرف سوخت از جمله راه‌هایی است که به کاهش آلودگی هوا در سطح وسیع کمک می‌کند، تصریح کرد: راهکار تامین نیاز بنزین داخل به دلیل افزایش مصرف، تولید آن در مجتمع‌های پتروشیمی نیست بلکه باید ساماندهی مصرف مدنظر قرار بگیرد.

وی با یادآوری افزایش مبتلایان به سرطان در کشور در اثر آلودگی هوا، افزود: مصرف گاز به عنوان سوخت نیز در افزایش آمار مبتلایان به سرطان دخیل است زیرا ذرات ریزی که منتشر می‌شود متشکل از آلاینده‌های خطرناکی است.

این نماینده مردم با بیان اینکه نیازی به مکلف کردن وزارت نفت از سوی دولت برای توقف تولید بنزین در پتروشیمی‌ها وجود ندارد، گفت: به طور حتم این موضوع با گسترش فضای تفاهم مرتفع خواهد شد.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در حال حاضر باید هر چه سریع‌تر با تقویت حمل‌و نقل عمومی، معانیه فنی خودرو و راهکارهای دیگر به کاهش آلودگی هوا دست یابیم./

دوره HPLC

سلام

کسانی که امکاناتشون بهشون اجازه می دهد این دوره را از دست ندهند!! (بعدها بخاطر این اطلاع رسانی از من تشکر خواهید کرد!!!)


جهاد دانشگاهی تربیت مدرس برگزار می کند:

کارگاه آموزش تخصصی دستگاه HPLC (تئوری و عملی)

مدرس: دکتر یمینی (عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس)

زمان: 7 (تئوری) و 8 (عملی) اسفند سال 92              مهلت ثبت نام 30 بهمن

جهت ثبت نام به صورت آنلاین به آدرس زیر مراجعه نمایید.

http://www.jdtm.ir/     یا با شماره 88486039  یا 88249385 تماس حاصل نمائید.

سر فصل ها:


بخش عملی

1.       معرفی اجزای دستگاه

2.       تزریق و آشکارسازی

3.       روش پرکردن ستون

4.       مراقبت و نگهداری از دستگاه و بررسی مشکلات عملی در حین کار

بخش تئوری

1.       آشنایی با دستگاه HPLC  و اجزای آن

2.       آشنایی با روش های تزریق و آشکارسازی

3.       انواع مدهای HPLC و کاربردهای آن

4.       انواع پرکننده ها و روش های پرکردن

5.       تحلیل نتایج حاصل از آنالیز


 

تئوری-عملی

سازمان­ها: 250 هزار تومان

دانشجویان و دانشگاهیان: 200 هزار تومان

شهریه:

تئوری

سازمان­ها: 150 هزار تومان

دانشجویان و دانشگاهیان: 100 هزار تومان


 

 

هزینه‌های­مذکور­شامل­پذیرایی(میان وعده)­ و بسته‌های­آموزشی­(منابع و فیلم‌های آموزشی) می باشد.   لازم به ذکر است به کلیه شرکت کنندگان در کارگاه ، گواهینامه آموزشی حضور در کارگاه مطابق مجوز معاونت توسعه و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و با ارزش ترجمه ارائه می‌گردد.


هدیه ی همکلاسی ها و هدیه مجری برنامه ویتامین3

 سلام

حتما ماهان را می شناسید. ماهان رحیمی دانش آموز دوم ابتدایی در دبستان شیخ شلتوت مریوان است. بهترین هدیه ای که گرفته است از معلم فداکارش محمد علی محمدیان است و بس. قطعا ارزش این کار این معلم ،  نزد خداوند محفوظ است و هیچ پاداش مادی جای آن را نمی تواند بگیرد.


با آرزوی بهروزی و توفیق برای آقای محمدیان برای سلامتی ماهان دعا کنید./


یا علی 

 



 


 






تراشیدن موی مجری برای همدردی با ماهان