شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

پاسخ سوالات شیمی کنکور سراسری ریاضی 96

کانال تلگرام:  https://t.me/shimigeram

اینستاگرام: https://www.instagram.com/ShimiGeram/

سلام


پاسخ  پیشنهادی به سوالات شیمی کنکور دیروز سراسری رشته علوم ریاضی 1396 (امیدوارم سازمان سنجش بدقلقی در نیاره و جوابهای متفاوت از اینا رو بزاره رو سایتش!!)

پاسخ گزینه ای به سوالات شیمی کنکور 96 رشته ریاضی

در مورد سوال 215 چون گفته چند گرم فراورده جامد بدست میاد همون گزینه یک درسته! من زیادی پیچ خورده بودم ببخشید!

جواب تشریحی رو بزودی اسکن کرده و خواهم گذاشت! البته اگر جوابهای شما با اینها متفاوت است ناامید نباشید شاید جواب شما به سازمان سنجش نزدیکتر باشد. بهر حال حرف اول و آخر رو آقا توکلی میزنه!!!

اینم پاسخهای تشریحی



کنکور سراسری ریاضی 96

سلام

هیچ وقت شب آزمون کنکور سراسری رو یادم نمیره تا خوابم برد انگار یک سال شایدم ده سال بر من گذشت. همه خواب بودن همه، و من بیدار بودم و به این فکر میکردم در طی سه ساعت باید سرنوشت شاید سی سال آینده خودم را باید رقم بزنم با اینکه اولش کلی اعتماد به نفس داشتم اما کم کم فکر و خیال ته دلمو خالی می کرد. نمی دونم چقدر طول کشید ولی هنوزم به اون شب و به اونایی که شب کنکورشون استرس میگیرن و حتی استرسشون رو با خودشون سرجلسه کنکور میبرن، فکر میکنم. امروز شرایط بهتر شده سوالات را زود میزان رو سایت و حتی زود جواباشو میزارن ، اما بازم تکلیف ما آدمای استرسی که حتی برای خریدن ماست از سرکوچه هم دچار استرس ناگهانی میشیم رو مشخص نکردند بعضی هستن مثل من که استرس پنهان دارن گویا، بهر حال گذر زمان و معلم روزگار به من یاد داد که قدر لحظات رو بیشتر بدونم و از داشتن استرس پنهان به خودم نبالم!!!! و با برنامه ریزی و داشتن امید اکنون میتونم به اون استرس لعنتی غلبه کنم. دیشب شب استرس بچه های ریاضی بود و امشب واسه ی بچه های تجربی است. هر چند کنکور دیگه اون غول دوران ما نیست اما در برخی رشته ها به نظر من رقابت ها شدیدتر شده مخصوصا رشته های پزشکی که درصد بیشتری دوست دارند دکتر بشن!!!! و به جامعه ی مریض ما کمک کنند در راه خدا نه اینکه فک کنید به فکر پولش هستن نه به فکر خدمت موثرتر به جامعه ایرانن ، اینان.

الغرض سوالات ریاضی کنکور سراسری رو سایت سنجش هست. همون سایتی که آقا توکلی با اون مداد نرم و پاکنش همیشه تو ذهنه همه کنکوریا خیلی مغضوبه .

میتونید از لینک زیر هم این سوالات را دانلود بفرمایید

بفرمایید دانلود سوالات کنکور سراسری ریاضی سال 96


اینم سوالات شیمی همان کنکور که تا ساعتی دیگر جواب کاملا تشریحی اون رو به اصرار برخی دوستان روی وبلاگ قرار خواهم داد امیدوارم مفید باشد.

اندکی صبر 

سحر نزدیک است.  (البته نه از نوع قریشی اش!!!!)



پاسخ به سوال

سوال:



با سلام و خسته نباشید . 
یه سوال دارم . 
اداره استاندارد برای تست جی سی یه کد مخصوص ملی داره به شماره 17268 و داخل اون نوشته بر اساس ASTM D5580 انجام شده . اما اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی میگه این تست جی سی نتایج درستی نمیده معمولا . 
سوال من اینه چه طوری میشه به نتایج دقیق و درستی رسید ؟


پاسخ:
نتایج حاصل از آنالیزها باید دارای دقت و صحت کافی باشند تا بتوان به آنها اعتماد کرد. میزان دقت یا صحت مورد نیاز توسط محدودیت ها و نیز میزان انتظارات از پاسخ تعیین میشود. به طور کلی چندین عامل باعث ایجاد انحراف در پاسخ آنالیز می شود عوامل ایجاد خطاهای درشت - عوامل ایجاد خطاهای سیستماتیک ( خطاهای شخصی - خطاهای دستگاهی - خطاهای روش) و درنهایت عدم قطعیت موجود.
آنچه در صورت مساله وجود دارد اختلاف نظر در مورد اعتماد به پاسخ های مربوط به یک روش آنالیز می باشد. یعنی اداره استاندارد یک روش را پیشنهاد کرده که ملزم به اجرای آن هستیم اما شرکت ذی نفع روش مربوط را فاقد اعتبار لازم می داند؟ چه باید کرد؟
ابتدا باید مطمئن شوید که پاسخ بدست آمده فاقد خطاهای شخصی و دستگاهی است. برای این کار کافی است که یک آنالیز قبلی را تکرار کنید و جواب بدست آمده را با مورد مشابه که قبلا انجام داده اید مقایسه کنید از یک آزمون تی برای مقایسه استفاده کنید تا مطمئن شوید که دستگاه درست کار میکند. در ادامه یک تست استاندارد با دستگاه انجام دهید .
برای اینکه متوجه شویم ایا روش مورد نظر دارای خطای تاثیر گذار است یا خیر ؟ باید کارهای زیر را انجام دهیم:
1- از همون اتحادیه مزبور یک نمونه مجهول دریافت کنید اگر موفق شدید نتیجه را درست گزارش کنید روش شما درست است. همچنین می توانید یک رفرنس متریال نمونه خود را تهیه و آنالیز و نتایج اعتبار سنجی خودتان را ضمیمه کنید.
2- تست بلانک انجام دهید. پاسخ شما باید صفر باشد آیا اینچنین است! پس روش شما درست کار میکند!
3- نمونه را با یک روش دیگر آنالیز کنید. و با تست تی میانگین نتایج روش دیگر را با روش مورد مجادله بررسی کنید آیا تفاوت معنی داری وجود دارد یا نه؟ اگر وجود ندارد یعنی روش شما درست است!
4- مقدار نمونه را کاهش یا افزایش دهید مثلا اگر قبلا آنالیز رو برای 5 میلی لیتر انجام می دادید این مقدار را بیشتر یا کمتر کنید اگر نتیجه متفاوت شد روش تان اشکال دارد؟
5- به نمونه مورد آنالیزتان مقداری آنالیت اضافه کنید آیا میزان پاسخ آنالیزتان به اندازه انتظار تئوری است یا خیر؟

مجموعه این عوامل به صورت مستند می تواند باعث اعتماد سازی شرکت مورد نظر شود.
موفق باشید
محمد حجتی