شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

سال جدید مبارک

سلام

سال خوشی را برای تمامی شیمی دوستان آرزومندم.


سال تحویل ما به  وقت شیمی:


20Ca:27Co:7N

همواره آرایش الکترونی تان پایدار!

کلسیم تان برقرار و نیتروژن ریه هاتان بی قرار

 


سزیم

                  سدیم

                               سلنیم

                                         سولفور

                           سیلیسیم

                  سرب

       سریم

ادامه مطلب ...

PUMP AND PUMP SYSTEM GLOSSARY

Absolute pressure: pressure is measured in psi (pounds per square inch) in the imperial system and kPa (kiloPascal or bar) in the metric system. Most pressure measurements are made relative to the local atmospheric pressure. In that case we add a "g" to the pressure measurement unit such as psig or kPag. The value of the local atmospheric pressure varies with elevation (see this pressure vs. elevation chart on this page). It is not the same if you are at sea level (14.7 psia) or at 4000 feet elevation (12.7 psia). In certain cases it is necessary to measure pressure values that are less then the local atmospheric pressure and in those cases we use the absolute unit of pressure, the psia or kPa a.

 

pa(psia) = pr(psig) + patm(psia), patm = 14.7 psia at sea level.

 

where pa is the absolute pressure, pr the relative pressure and patm the absolute pressure value of the local atmospheric pressure.

 

and in the metric system

 

pa(kPa a) = pr(kPag) + patm(kPa a), patm = 100 kPa a at sea level.

http://www.pumpscout.com/resources/widgets/poweredby.gif


http://www.pumpfundamentals.com/images/abosolute%20v%20relative%20pressure.jpg


 

ادامه مطلب ...

H2O

سلام

با تصفیه آب و فاضلاب تا حدودی آشنا شوید.

http://s5.picofile.com/file/8117214392/%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84_%D8%AA%D8%B5%D9%81%DB%8C%D9%87_%D9%88_%D9%BE%D8%B3%D8%A7%D8%A8_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C.pdf.html

آب، مایه حیات

سلام

فایل زیر در مورد تحقیقاتی است که روی شکل مولکول های آب و تاثیر اطراف بر تغییر آن ها انجام شده.

http://s5.picofile.com/file/8112070268/water.pps.html

بــــــــــــــــــــــــــوی عید می آید

اگــــــــــــــــــــــــــــــــــرریـــــــــــــــــانباشد: سلـــــــــــــــــــام


ترافیک تهران است دیگر

سه دقیقه به میدان آزادی دیر برسی

از آن وَر

ده دقیقه به کلاس ات دیرتر می رسی.


دانشجویان تهران جنوب اند دیگــــــــــــــــــــــــــــر

هنوز عید نیامــــــــــــــــــــده

دنبال به تعطیلی کشانــــــدن کلاسهاین

اما 

نمیدانن

تعطیلات زودرس، کلی خطرناک است.


از بیان خطراتش همین بس که انباشگتی تعطیلات و نداشتن برنامه و هزارتا دلیل دیگر باعث اعتیاد می شود. (اعتیاد همه اش که قلیان با طعم های دو سیب و سه سیب و بیشتر و کمتر نیست!) همین تعطیلات هم اگر از غلظتش بیشتر استفاده کنیم همین هم باعث اعتیاد می شود و ما معتاد میشویم به سم تعطیلات

و بعد از 17 فروردین که روز بازگشایی دانشگاه و ذهن مان است برای درس، کم می آوریم!


خواستم چند سطر بنویسم (که نبشتم) و بگویم که:

خوب نیست اینقدر زود به پیشواز تعطیلات برویم 

و به قولی

هر چیزی حدی داره حتی تعطیلات زود هنگام قبل از عید باستانی نوروز


زیاده حاجتی نیست

یا علی


پی وند

اگر عمری بود در پست های بعدی جوابهای کاملا تشریحی! آزمون ارشد امسال را (همو که یه هفته دیرتر برگزار شد و برخی ها شایع کرده اند که- برخی سوالات در برخی رشته ها اونهم در برخی مراکز برگزاری لو رفته است - که صد البته تکذیب شد!)

برایتان خواهم گذاشت اگر تایپش تا آن زمان تمام شده باشد!

تا شما را به این مهم واقف کنم که :

درس شیمی تجزیه را می شود با اندکی تبحر با درصد بالایی در کنکور ارشد با درصد بالایی پشت سر گذراند!


همه چیز در مورد کبد


I have never known exactly what the Liver does
Very informative
من هرگز نمی دانستم کبد دقیقا چکار می کند. بسیار جالب است

Some interesting facts about our Liver
حقایق جالب توجهی در مورد کبد

 

هی سلام.
من کبد شما هستم.
می خوام به شما بگم چقدر دوستتون دارم.... به 9 روش

 


1. من آهن، ویتامین ها و سایر مواد معدنی مورد نیاز شما را ذخیره می کنم.
بدون من شما نیرویی نخواهید داشت!

 

2. من ماده تلخی که برای هضم غذا لازم دارید را تولید می کنم.
بدون من در کمترین زمان نابود می شوید

 


3. مواد شیمیائی سمی که به خورد من می دهید، شامل الکل آبجو، شراب، داروها (چه آنها که تجویز شده اند و چه خود تجویز می کنید و می خرید) و مواد مخدر را سم زدائی می کنم.
بدون من عادات بد شما را می کشد.

 

4. من قند (کربوهیدراتها، گلوکز و چربی) را مثل یک باتری در خودم ذخیره می کنم تا وقتی به آن نیاز دارید در اختیارتان بگذارم.
بدون من افت شدید قند شما را در حالت کما قرار خواهد داد.

 

5. حتی قبل از اینکه بدنیا بیائید خونی که زندگی شما را به گردش در می آورد می سازم.
بدون من اصلا شما اینجا نبودید!

 

6. من پروتیئن هایی که برای رشد و زندگی نیاز دارید را می سازم.
بدون من نمی توانید درست رشد کنید!

 

7. من سمومی که از طریق هوا، اگزوز اتومبیل ها و مواد شیمیائی که تنفس می کنید را می زدایم.
بدون وجود من آلوده کننده ها شما را نابود می کنند!

 

8. من فاکتور لازم برای لخته شدن خون را می سازم و وقتی بطور اتفاقی دست خود را می برید خونریزی را بند می آورم.
اگر من نباشم آنقدر خون از بدن شما می رود که می میرید!

 


9. من از شما در مقابل تمامی میکروبهایی که به بدن وارد می شوند دفاع می کنم.
میکروبهای سرماخوردگی، ویروس آنفلوآنزا و هرنوع موجود ذره بینی مضر را نابود می کنم و یا حداقل ضعیفشان می کنم.
بدون من شما هدف آسانی برای هرنوع عفونت شناخته شده برای بشر هستید.

 

من شما را اینقدر دوست می دارم. اما شما چقدر مرا دوست دارید؟

 

اجازه بدهید به شما بگویم چگونه مرا دوست بدارید، یعنی کبد خودتان را!!!

 


** مرا در الکل، آبجو و شراب غرق نکنید!
حتی یک گیلاس هم برای بعضی ها زیاد است و زخمی همیشگی بر من باقی می گذارد.

 

 ** مراقب داروها باشید.
 تمام آنها مواد شیمیایی هستند و وقتی شما بدون تجویز پزشک از آنها استفاده می کنید می توانید ماده ای سمی بوجود آورید که بسختی بمن صدمه می زند.

من به آسانی زخمی می شوم. و این زخمها که سیروز نام دارند همیشگی هستند.

دارو گاهی لازم است. اما دارو خوردن در زمانی که نیازی به آن نیست عادت بدی است. این مواد شیمیائی می توانند بسختی کبد شما را اذیت کنند.

 


مراقب انواع اسپری ها باشید. به یاد داشته باشید
من مسئول سم زدائی آنچه تنفس می کنید هم هستم. پس وقتی دارید با مواد پاک کننده کار می کنید مراقب باشید که هوای اتاق دائم عوض شده و از یک ماسک استفاده کنید.

این مسئله در مورد حشره کش ها، خوشبو کننده ها، اسپری رنگ های و سایر مواد شیمیائی به دو برابر مراقبت احتیاج دارد. مراقب چیزی که تنفس می کنید باشید.

 

مراقب چیزی که با پوست شما تماس پیدا می کند باشید.
آن حشره کشها که به گیاهان یا درختان می پاشید نه تنها هرنوع حشره ای را که گیر بیاورند می کشند بلکه سلولهای پوست شما را هم نابود می کنند.
به یاد داشته باشید که آنها هم مواد شیمیایی هستند.
هرگاه در معرض حشره کشها بوده و یا خود سمپاشی می کنید پوست خود را با دستکش آستین بلند، یک کلاه یا ماسک بپوشانید.

 

اخطار!!
من تا وقتی که به آخرین لحظه های های زندگی خود...و در نتیجه خود شما نرسیده ام به شما خبر نمی دهم که دچار مشکل هستم.

به یاد داشته باشید: من شکایتی نمیکنم. وارد آوردن بار اضافی بمن با داروها، الکل و سایر مواد مضر می توانند مرا نابود کنند. این ممکن است تنها اخطاری باشد که به شما می شود!

 

لطفا به نصایح من گوش کنید.

مرتب به کمک پزشک مرا چک کنید.
آزمایش غربال کردن خون می تواند بعضی از مشکلات را نشان دهد.
من وقتی صاف و نرم هستم خوبم. اگر سخت یا دارای برجستگی شوم یعنی مشکل دارم.
اگر پزشک شما به چیزی مشکوک شد اولترا ساؤند یا سی تی اسکن می تواند مشکل را نشان دهد.
زندگی من، و شما، به روشی که با من رفتار می کنید وابسته است!


حالا دیگر می دانید من چقدر مراقب شما هستم.
حالا دیگر می دانید چقدر نگران شما هستم.
لطفا با من به نرمی و با علاقه رفتار کنید.


دوست خاموش شما و دوستدار همیشگی شما...

کبد

 

 

چه زمانی استامینوفن در بدن تبدیل به سم می شود؟

به تازگی سازمان غذا و دارو آمریکا، درمورد تجویز استامینوفن با دوز بیشتر از 325 میلیگرم به پزشکان هشدار داده است. به تاکید این سازمان، گرچه این دارو در دوز کم بی ضرر است، اما در هنگام مصرف زیاد می تواند به کبد آسیب برساند.

به گزارش «سی ان ان» آنچه که باید در مورد این مسکن دوست داشتنی بدانیم، عبارت است:

1- استامینوفن برای دردهای عضلانی مناسب نیست.

استامینوفن در گروه مسکن های بدون مواد مخدر به نام آنالجیزکس(مسکن) قرار می گیرد که برای درمان دردهای خفیف و متوسط استفاده می شود. این گروه شامل استامینوفن، ایبوپروفن و آسپیرین است.

«ایوان مک نیکل» استادیار بیهوشی در دانشگاه «تافتس» می گوید:

استامینوفن از کارکرد آنزیمی به نام «سایکلاکسی جنیز» یا «کاکس» جلوگیری می کند. وقتی فرد آسیب می بیند، کاکس ها، چربی ای به نام «پروستاگلاندن» تولید می کنند که سبب ایجاد درد و التهاب می شود. بنابراین وقتی از ایجاد این آنزیم جلوگیری شود، دیگر درد نخواهیم داشت.

2 – در ترکیب بسیاری از داروها استامینوفن وجود دارد و مردم از آن بی خبرند.

3 – سازمان غذا و دارو آمریکا برای بیماران بزرگسال حداکثر چهار هزار میلیگرم در روز استامینوفن توصیه می کند. این مقدار آنقدر ضرر ایجاد نمی کند اما در یک قرص تیلنول 500 میلیگرم استامینوفن وجود دارد.

4 – مصرف زیاد استامینوفن ممکن است منجر به نارسایی کبدی یا مرگ شود.

براساس تحقیقات انستیتو ملی سلامتی، اوردوز مسکن های معمولی یکی از متداول ترین مسمومیت های رایج در سراسر دنیا است.

سازمان غذا و دارو آمریکا، در آوریل سال 2009 میلادی، دستورهای الزام آور جدیدی برای تولید کنندگان تعریف کرد. این تولیدکنندگان موظف هستند همه مواد تشکیل دهنده دارویی که دارای استامینوفن است را بر روی دارو به صورت کاملا مشخص درج کنند و درباره امکان مسمومیت کبدی هشدار دهند.

بر اساس گزارش سازمان غذا و دارو آمریکا، بیماران نباید بیشتر از میزان تجویز شده دارو مصرف کنند. همچنین در این گزارش تاکید شده، افراد باید فقط از یک نوع فرآورده استامینوفن استفاده کنند. مصرف استامینوفن نیز حتی به مقدار کم توسط افراد الکلی، می تواند سبب آسیب کبدی یا نارسایی کلیوی شود. بر اساس اعلام پژوهشگران انستیتو ملی سلامتی، استامینوفن ابتدا در کبد متابولیزه و سپس تبدیل به ترکیبات غیر سمی شده و از طریق ادرار دفع می شود. البته کبد برای انجام این کار احتیاج به موادی به نام گلوتاتیون دارد که اگر سطح این ماده پایین بیاید، دارو ممکن است به ماده سمی تبدیل شود.

5 – به هنگام استفاده از استامینوفن برای تسکین تب یا درد اطفال، باید به دقت به توضیحات آن توجه و با در نظر گرفتن وزن و سن کودک از این دارو استفاده کرد.

استامینوفن مایع نیز برای کودکان می توان تجویز کرد. اما سازمان غذا و دارو آمریکا تاکید می کند که هرگز از قاشق آشپزخانه برای خوراندن دارو استفاده نکنید، بلکه ابزار اندازه گیری درون جعبه را به کار بگیرید. اگر کودک شما بیش از حد از این دارو مصرف کرد فورا امدادهای پزشکی را خبر کنید.

منبع:http://fifaday.ir/%DA%86%D9%87-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86%D9%88%D9%81%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%AF%D9%86-%D8%AA%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%85-%D9%85/