شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

جزوه شیمی تجزیه دستگاهی مباحث UV-VIs IR FTIR AAS/AES/

با عرض سلام و تبریک سال نو خدمت تمامی دانشجویان عزیز

طول موج زندگی اینقدر طول کشید تا این وقفه نسبتا زیاد بین آخرین تماس با این سایت ایجاد شود.

با تشکر ویژه از دانشجوی فعال و علاقمند و تیزهوش "جمالزاده" که در گردآوری و تدوین مطالب جزوه دستگاهی بی اندازه زحمت کشیدند. 

این جزوه که شامل مباحث ذیل است: 

1-اسپکتروفتومتری مریی- فرابنفش

2- اسپکتروسکوپی زیر قرمز

3- فلوئورسانس

4- اسپکتروسکوپی جذب ، نشر و فلوئورسانس اتمی


برای دانلود کردن در سایت قرار می گیرد. 


برای دانلود قسمت اسپکتروفتومتری اینجا را کلیک کنید. (حجم 34 مگابایت)!!!


از دانشجویان عزیز که درس شیمی تجزیه دستگاهی با اینجانب دارند تقاضا می شود برای جلسه روز یکشنبه اول اردیبهشت 92 با حضور خودشان همراه این جزوه ، مرا در ارائه بهتر و سریعتر مطالب در این وقت اندک باقیمانده یاری کنند.


پی نوشت اول: (امتحان)

یکشنبه هفته آینده به تاریخ هشتم اردیبهشت 92 امتحان میان ترم دستگاهی از مباحث کروماتوگرافی (تا اخرین مطلب ارایه شده در قبل از عید) به صورت تستی شامل 60 سوال در 60 دقیقه برگزار می شود که 30 سوال اول فاقد نمره منفی و 30 سوال دوم دارای نمره منفی خواهد بود. لذا از عزیزان تقاضا می شود با مرور مطالب کروماتوگرافی آمادگی خود را برای کسب 3 نمره میان ترم این درس حفظ بفرمایند.


پی نوشت دوم: (خواهش)

جلسه جبرانی شیمی تجزیه دستگاهی در تاریخ پنجشنبه 5 اردیبهشت ساعت 15 برگزار خواهد شد و به حل تستهای پیشنهادی ما و شما در مبحث کروماتوگرافی خواهیم پرداخت.


پی نوشت سوم: (تاسف)

به دلیل فشردگی بوجود آمده مباحث مربوط به NMR ، رامان، XRD, XRF حذف گردید!!!!


پی نوشت چهارم: (تهدید)

همه دانشجویان موظف به ارائه سمینار و خلاصه دو برگی آن در قالب گروه بندی های انجام شده می باشند و عواقب عدم ارائه در تاریخ مقرر به عهده کل افراد گروه می باشد.


آشنایی بیش تر با یه دوست!

EDTA یا همون edta یه دوسته که اسمش بدون فشردگی اتیلن دی آمین تترا استیک اسید(استات) می باشد. مثل خیلی از ما آدمها  که دو یا چند اسمه هستیم یا احیانا هنرمندیم و اسم هنری داریم این دوست عزیز هم اسم های دیگه ای دارن که تو صنعت و جاهای دیگه مثل  کشاورزی و ... از اون ها یاد میکنن!!... شما عزیزان میتونید این شخصیت شخیص رو در صنایع و علوم مختلف با این اسامی شناسایی و با اونها ملاقات کنید! : VERSENE ACID – TRIPLEX – TRILON

ادامه مطلب ...