شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

آیا بنزین ما پاک است./

با سلام

مطلب زیر از سایت خانه ملت به آدرس http://www.icana.ir/Fa/News/248943 عاریه گرفته شده است. و همه امیدواریم که بنزین ساخت داخل، سرطانزا نباشد

باعث آلودگی های اخیر نشده باشد


حسینی‌صدر تاکید کرد:
سه‌شنبه ساعت ۱۲:۱۴
بنزین تولیدی در پتروشیمی‌ها عامل اصلی سرطان/بارش باران اسیدی نتیجه تولید بنزین بی‌کیفیت
بنزین تولیدی در پتروشیمی‌ها عامل اصلی سرطان/بارش باران اسیدی نتیجه تولید بنزین بی‌کیفیت
سرویس: اجتماعی
سخنگوی فراکسیون محیط ‌زیست و توسعه پایدار مجلس، با انتقاد از تولید بنزین بی‌کیفیت در پتروشیمی‌ها، گفت: راه‌افتادن سونامی سرطان نتیجه مصرف بنزین غیراستاندارد و گاز به عنوان سوخت است.

موید حسینی صدر در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه راه‌افتادن سونامی سرطان ناشی از استفاده از بنزین بی‌کیفیت و گاز به عنوان سوخت است، گفت: تولید بنزین در پتروشیمی‌ها که از تجهیزات لازم برای این مهم برخوردار نیستند عامل اصلی آلودگی هوا است.

نماینده مردم خوی وچایپاره در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بنزین تولیدی در پتروشیمی‌ها از استاندارد کافی برخوردار نبوده و به آلودگی هوا دامن می‌زند، افزود: در بنزینی که در پتروشیمی‌ها تولید می‌شود 8 برابر ترکیبات آروماتیک همچون بنزن، تولوئن و زایلین وجود دارد که این‌ها در افزایش آلودگی هوا و در واقع ایجاد وارونگی نقش اساسی دارند.

وی ادامه داد: در بنزین تولید شده در پتروشیمی‌ها گوگرد نیز به مقدار زیادی وجود دارد که این باعث تولید SO2و باران‌های اسیدی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، در تشریح راه‌حل‌های مقابله با آلودگی هوا، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که بهترین راه حل برای مقابله با آلودگی هوا علاوه بر ساماندهی مصرف بنزین، تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس که 35 میلیون لیتر ظرفیت تولید بنزین دارد باشد.

 

افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس زمینه ساز تولید بنزین استاندارد

حسینی صدر با بیان اینکه با شکسته شدن فضای تحریم‌ها امکان تکمیل و افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج بیش از پیش شده است، گفت: این پالایشگاه تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید است دولت هر چه سریع‌تر از این فرصت استفاده کرده و دست به افتتاح این پالایشگاه بزند.

وی با تاکید بر اینکه باید واردات بنزین استاندارد تا زمان رسیدن به خودکفایی در تولید بنزین باکیفیت در داخل در دستور کار دولت قرار گیرد، ‌افزود: تولید بنزین در پتروشیمی‌ها علاوه بر اینکه باعث آلودگی هوا می‌شود به بالا رفتن هزینه‌ها و نیز گران تمام شدن تولید آن منجر می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم، با بیان اینکه واردات بنزین، تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس و آغاز تولید در آن  در کنار ساماندهی مصرف سوخت از جمله راه‌هایی است که به کاهش آلودگی هوا در سطح وسیع کمک می‌کند، تصریح کرد: راهکار تامین نیاز بنزین داخل به دلیل افزایش مصرف، تولید آن در مجتمع‌های پتروشیمی نیست بلکه باید ساماندهی مصرف مدنظر قرار بگیرد.

وی با یادآوری افزایش مبتلایان به سرطان در کشور در اثر آلودگی هوا، افزود: مصرف گاز به عنوان سوخت نیز در افزایش آمار مبتلایان به سرطان دخیل است زیرا ذرات ریزی که منتشر می‌شود متشکل از آلاینده‌های خطرناکی است.

این نماینده مردم با بیان اینکه نیازی به مکلف کردن وزارت نفت از سوی دولت برای توقف تولید بنزین در پتروشیمی‌ها وجود ندارد، گفت: به طور حتم این موضوع با گسترش فضای تفاهم مرتفع خواهد شد.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در حال حاضر باید هر چه سریع‌تر با تقویت حمل‌و نقل عمومی، معانیه فنی خودرو و راهکارهای دیگر به کاهش آلودگی هوا دست یابیم./

نظرات 7 + ارسال نظر
حیدری چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 22:34

فقط مقاومت میکنیم در مقابل استکبار

سلام
استاد حیدری ، از روحیه مقاومت تان تقدیر و تشکر می کنم اگر آنچه را که مستقیما نگاشته اید را در باورتان می گنجانید و اما اگر بوی حرف تان سیاسی باشد، به مذاق مان خوش نمی آید.

آشنا پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:36

سلام
1-نفرمایید... ممنونم،ببخشید که اصلا پرسیدم
2-بله.متوجه شدم
وظیفمو دارم انجام میدم،کار خاصی نکردم
یا علی

آشنا چهارشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 19:27

سلام استاد،وقتتون به خیر
1- جواب اون سوالم رو نمیدید؟ منتظر نباشم!؟
2-امروز با آب شیر آزمایش رو انجام دادیم. 100 میلی لیتر نمونه با اضافه کردن موادی که مشخص شده بود و با 0.4 تیتر شد و بی رنگ.
چسب نشاسته رو به روش خودم درست کردم،تستم کردم جواب داد، محلولمون هم کاملا واضح و شفاف آبی شده بود، ازش عکس گرفتیم که بعدا بهتون نشون میدم. استاد،جواب درست بوده؟ ما باید چیکار کنیم؟

سلام
1- آنقدر بی سواد نیستم که در غیر تخصص خودم نطــــــــــر بدم!!!
2- میزان DO را گزارش کنید.
باید چند نمونه آب مختلف مثل آب چاه (قابل جمع آوری از برخی شیرآب های پارک ها) تهیه کنید و همین عمیلیات را برای آنها انجام دهید. در مورد آب فاضلاب هم اگر تونستید انجام بدهید !
ممنون از این همه تلاش و کوشش بسیـــــــــــــــــار
یا حق

صبا پناهی دوشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:51

سلام
2 تا سوال داشتم لطف کنید تا فردا پاسخ بدید ممنون میشم
در تکنیک جذب اتمی و اندازه گیری کلسیم چرا با افزایش سدیم فسفات جذب نمونه کاهش می یابد؟
و چرا با اضافه کردن اتانول به نمونه ی کلسیم جذب افزایش می یابد؟
نمونه کلسیم ، کلسیم نیترات هست

سلام
1- به دلیل تشکیل ترکیب دیرگداز کلسیم فسفات
برای رفع آن از نمک لانتانیم استفاده می شود و با فسفات ترکیب می شود./
یا از شعله داغتر استفاده کنید. Ca2+ + 2 PO4
- → Ca3(PO4)2 → Ca2P2O7
3 CaCl2 (aq) + 2 PO43- (aq) ---> Ca3(PO4)2 (s) + 6 Cl- (aq)

2- وجود حلال های آلی باعث کاهش کشش سطحی و کاهش حجم پیوندهای هیدروژنی محلول آبی و افزایش راندمان نبولایز ، شده و راندمان اتمی شدن افزایش می یابد./

این دو فایل پی دی اف به زبان انگلیسی شاید مفید باشد.
http://s5.picofile.com/file/8114733950/Atomic_Absorption_Spectroscopy.pdf.html

http://s5.picofile.com/file/8114734468/Ethanol_induced_Formation_of_Solid_Calcium_Phosphates.pdf.html

آشنا جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 19:52

سلام
براتون چند تا ایمیل فرستادم که گویای جهت فکریم باشن! اما1جاهاییش درکش برام سخته! توی این فایل ها و کتاب هاو... که خوندم هر کدوم یه جورن! یکی میگه حروف ابجد برای امیرالمومنین هستش یه جا دیگه میگه علمیه اما ازش به صورت خرافی استفاده میشه! یه جا میگه مثل قرآن معجزه هایی درونشه! گیج شدم اگه ایمیل هارو بخونید متوجه سوالم میشید
خیلی ببخشید استاد که من همه جوره وقت شما رو میگیرم
نمیخواستم از کس دیگه ای بپرسم چون اگه به طرز نا درستی توش غرق شم توهمی میشه
اگه دوست ندارید توضیح بدید بهم بگید چه کتابایی رو بخونم!
خیلی خیلی ممنونم استاد

آشنا جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 16:19

سلام
استاد، یه سوال علمی مذهبی میتونم ازتون بپرسم؟

سلام
فقط علمی تخیلی نباشه؟
یا علی

آشنا پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 17:18

سلام
منم تو این مجله عضو َم اون تو هم همینو گفته! آلودگی هوا عامل مهم سرطان ایرانی هاست...

http://fifaday.ir/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%87%d8%a7-%d8%b3%d8%b1%d8%b7%d8%a7%d9%86-%d9%85%db%8c-%da%af%db%8c%d8%b1%d9%86%d8%af%d8%9f/

سلام
متاسفانه دارن راســــــــــــــــــــــــــــــــــت میگن. اما کاش دروغ بـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــود./
انتهای پیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــام

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.