شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

راه های جستجوی پیشرفته گوگل


راه های جستجوی پیشرفته در گوگل را بهتر بشناسید

  • از عبارات خاص و متمایز استفاده کنید

تعداد صفحاتی که هنگام یک جستجو نشان داده می‌شوند، شگفت انگیز است! برای کاهش نتایج جستجو از عبارات منحصر بفردی استفاده کنید که تنها مختص موضوع تحقیق شما هستند.

  • از علامت‌های نقل و قول برای جستجوی دقیق استفاده کنید

شاید بخواهید عبارت مشخصی، یا بخشی از یک نقل و قول را جستجو کنید. از علامت نقل و قول در ابتدا و انتهای عبارت استفاده کنید تا تنها کلمات مورد نظر شما به ترتیبی که شما در نظر دارید، جستجو شوند. این یکی از بهترین راه‌های محدود کردن نتایج جستجو است.

  • علامت OR

اگر در میان کلمات خود از OR بزرگ استفاده کنید به گوگل می گویید که به طور همزمان برای دو کلمه جستجو را انجام دهد. مثلا اگر دنبال کلمات BirClick و برترین مطالب و هفته هستید باید در میان هر کدام از این کلمات از عملگر OR استفاده کنید. همچنین می توانید به جای عملگر OR از علامت ( | ) که با نگه داشتن کلیدهای ( SHIFT+\ ) انجام می شود استفاده کنید.

  • علامت +

در جستجوگر گوگل ، عبارت هایی مثل the , to , a و دیگر عبارات نادیده گرفته می شوند و اگر می خواهید که این عبارات در جستجوهای شما لحاظ شوند می توانید از علامت مثبت ( + ) استفاده کنید. البته یک استفاده دیگر هم از این علامت می شود و آن هم اینست که اگر مثلا عبارت ( BirClick + بیرکلیک ) را در جستجوگر تایپ کنید ، گوگل می فهمد که باید به دنبال واژه BirClick بگردد که کلمه بیرکلیک درون آن باشد.

  • عملگر *

گوگل این عملگر را، عملگر پر کننده جای خالی می‌نامد. برای مثال اگر عبارت amusement * را جستجو کنید، با نتایجی که گوگل آن‌ها را با موضوع شما مرتبط می‌داند، روبرو می‌شوید.

  • علامت –

این علامت عکس علامت مثبت عمل می کند ، یعنی اگر عبارت (BirClick – بیرکلیک) را در جستجوگر بزنید ، گوگل می فهمد که باید دنبال کلمه BirClick بگردد که واژه بیرکلیک درون آن وجود نداشته باشد و آن کلمه را فیلتر کند.

  • علامت ~

استفاده از عملگر ~ در جلوی یک کلمه نتایجی را که شامل کلمات هم معنی عبارت جستجو می‌شوند، نشان می‌دهد. این عملگر با تمام عبارات و حتی گاهی با هیچ کلمه‌ای کار نمیکند. برای مثال اگر عبارت ~CSS را جستجو کنید، با نتایجی درباره مد و فشن روبرو خواهید شد.

  • عبارات تاریخی

اگر شما در گوگل مثلا عبارت ( BirClick 2015..2016 ) را بزنید ، به گوگل می فهمانید که مطالبی که مرتبط با سایت بیرکلیک است را در محدوده تاریخی تعیین شده نمایش دهد.

  • عبارت filetype

اگر بخواهید مثلا فایل های pdf,doc,txt,word,mpeg,swf و یا هر پسوند دیگری از فایل ها را جستجو کنید می توانید مثلا در گوگل عبارت ( BirClick:pdf ) را بزنید تا گوگل موضوعات پی دی اف مرتبط با کلمه مورد نظرتان را لیست کند.

  • عبارت site

اگر هم بخواهید موضوعات و عناوین ایندکس شده یک سایت خاص را در گوگل ببینید باید مثلا عبارت ( site:BirClick.ir ) را سرچ کنید.

  • عبارت link

اگر بخواهید به عنوان یک مدیر سایت متوجه شوید که چه سایت هایی به سایت شما لینک داده اند و یا بک لینک داده اند ، مثلا عبارت ( link:BirClick.ir ) را زده تا بک لینک هایی که به این سایت داده شده را بتوان لیست کرد.

  • عبارتpaid

اگر به دنبال نرم افزار یا فیلم یا هر چیز رایگان دیگری در فضای وب هستید می توانید مثلا عبارت ( windows-paid ) را در جستجوگرتان تایپ کنید تا فقط رایگان نرم افزار مورد نظرتان لیست شود.

  • عبارت movie و music

برای سرچ محتواهای یک ویدیو یا موزیک خاص در گوگل می توانید از دو عبارت ( movie: یا music: ) استفاده کنید.

  • محاسبات ریاضی

جستجوگر گوگل حتی می تواند محاسبات ریاضی شما را انجام دهد . مثلا می توانید عبارت (sin(30) یا tan(80 و یا هر عبارت ریاضی دیگری را تایپ کرده تا اندازه و عمل ریاضی شما را نمایش دهد.

  • از ویژگی تکمیل خودکار استفاده کنید

هنگامی که در باکس جستجوی گوگل شروع به تایپ کردن می‌کنید، لیستی از عباراتی که شاید مد نظر شما باشند، نمایش داده می‌شود، از آن استفاده کنید. انتخاب عبارت مناسب، به جای تایپ کردن آن، باعث صرفه جویی در زمان می‌شود. همچنین از این ویژگی، در نوار آدرس گوگل کروم نیز می‌توانید استفاده کنید که باعث می‌شود تا خیلی سریع به عبارت مورد نظر یا وبسایتی که قبلا درباره موضوع خود به آن رجوع کرده‌اید، برسید.

http://www.birclick.ir/

نظرات 1 + ارسال نظر
س.ب.بهمرام جمعه 30 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 14:00

selam
teşekkür ederim Profesör
Site referans Türk olduğunu
بیر کلیک

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.