شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

خواص تخم مرغ گندیده

معجزه تخم‌مرغ گندیده در برابر بیماری ام‌اس

» سرویس: علمی و فناوری - پژوهشی
1439630842304_2.jpg

‌محققان دانشگاه پنسیلوانیا دریافتند تخم‌مرغ گندیده از بدن در برابر بیماری‌های خودایمنی مثل ام‌اس محافظت می‌کند.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا منطقه خراسان، بوی تخم‌مرغ گندیده برای بسیاری از افراد ناخوشایند است، اما محققان عنوان کردند: تخم‌مرغ گندیده از بدن در برابر بیماری‌های خودایمنی محافظت می‌کند.

(بوی تخم مرغ گندیده به علت آزاد شدن گاز هیدروژن سولفید H2S است که بوی بسیار نامطبوعی دارد و استنشاق این گاز بی ضرر نیست. در مناطق نفتی و گازی برای انتشار این گاز آژیر خطر و ماسک های مخصوص قرار داده اند زیرا غلظت زیاد آن باعث مرگ شده این گاز با اکسیژن می سوزد و گوگرد دی اکسید را تولید میکند که با حل شدن در آب به سولفورو اسید تبدیل می شود)

پژوهش‌های جدید حاکی از آن است که هیدروژن سولفید، نقش مهمی در برابر بیماری‌های خودایمنی و بر روی سلول‌های T و Tregs دارد. این سلول‌ها در بیماری‌های خودایمنی با آسیب مواجه می‌شوند و عملکرد درستی ندارند.

سونگ تائو شی، محقق دانشگاه پنسیلوانیا اظهار کرد: گاز H2S، که سطح بالایی از سم دارد در محافظت از بدن در برابر بیماری‌های خودایمنی مفید است.

محققان این بررسی را بر روی موش‌ها انجام دادند و دریافتند موش‌هایی که سطح سولفید هیدروژن در بدن آنها کاهش پیدا کرده، میزان متیل در ژن Foxp3 آنها زیاد شده است. همچنین این گاز منجر به تغییر در فاکتور NFYB می‌شود که با اضافه کردن یک اتم سولفور و تنظیم Tet1 و Tet2، فرایند sulfhydration انجام می‌شود.

به بیان دیگر، کاهش سطح گاز H2S، منجر به تغییر در ساختار Tet1 و Tet2 در سلول‌های Tمی‌شود و عملکرد Tregs ها را مختل می‌کند.

منبع : خبرگزاری ایسنا

نظرات 2 + ارسال نظر
سعیده برزوئی بهمرام یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 18:32

سلام
این مطبلتون خیلی برام جالب و قشنگ بود؛ واقعا ممنون

نیلوفر یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:50 http://aaras.mihanblog.com/

سلام سایتتون ازعالی یه چیزی هم اونورتره
واقعا وبسایت خیلی خوب و بروزی دارید
9651

سلام - تعریف تان خیلی زود هنگام بود ما هنوز به فرداهای روشن امید داریم 9651

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.