شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

میان عرض و ارز تفاوت قائل شوید لطفا

با سلام 

مخصوصا خدمت "بنده حقیر"

قبلا شنیده بودم برخی دانشجویان "کرات دیگر" بجای "عرض" از "ارز" استفاده می کنند. ولی برای خودم پیش نیامده بود.

به طوری که تفاوت بین شنیدن آن قصه و دیدن  این قضیه برای چون منی خیلی زیاد بود. برای  چون شمایی چطور خواهد بود؟ بفرمایید ملاحظه نمایید./




نظرات 3 + ارسال نظر
نیلو سه‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 14:20 http://http:/

سلام عیدتون مبارک دکتر حجتی
راستش میخواستم برای کنکور ارشد امسال اماده بشم اما تقریبا نمیدونم از کجا باید شروع کنم وبا چه برنامه ای ...میخواستم بپرسم برای تست تجزیه از چه کتابی بهتره استفاده کنم ؟؟
روزی چند ساعت مطالعه داشته باشم از چ درسی بهتره شروع کنم ؟
ممنون میشم جواب بدید

سلام همه روزهای شما مبارک و عیدهای شما هم سعید
اگر رشته شما شیمی است و قصد دارید ارشد آزاد قبول شوید نیاز مند مطالعه نیستید فقط ثبت نام کنید و حضور فیزیکی داشته باشد در سرجلسه و حتما پاسخنامه خودتان را هم تحویل بدهید. اما اگر قصد دانشگاه دولتی دارید و درس شیمی تجزیه نیز براتان مهم است که درصد بالایی در آزمون را کسب کنید حتما کارهای زیر را انجام دهید
1- مطالعه دقیق وحل مسایل بدون "حل مسایل" و مقایسه جواب های آخر مسایل مربوط به کتابهای نخست-"مبانی شیمی تجزیه اسکوگ وست هالر جلد اول و جلد دوم" دوم- "اصول تجزیه دستگاهی اسکوگ وست نیمن" جلد اول و دوم
2- حضور فیزیکی و فعال در کلاسهای کارشناسی ارشد
3- تهیه مجموعه تستهای کنکور ارشد سراسری و آزاد
4- تهیه جزوات کلیدی اساتید مطرح
5- کار کردن روی اعتماد به نفس و روحیه تلاشگر بودن و جنگنده بودن و اعتماد به روش و ایمان داشتن به موفقیت و نیز از دست ندادن انگیزه خود در هیچ یک از مراحل با شرکت کردن در آزمون های آزمایشی استاندارد
5- توکل کردن و امید داشتن
ان شاءالله موفق باشید.
یا علی

رحیم کشاورز جمعه 26 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 01:56

با سلام و خسته نباشید خدمت حضرتعالی
می خواستم در مورد مطلبی که در مورد محاسبه تعداد مولکول های یک ترکیب از روی فراوانی ایزوتوپ های آن نوشته اید یک سوال بپرسم اگه ممکن باشه جواب بدهید.
من دبیر شیمی شهرستان عجب شیر استان آذربایجانشرقی هستم فوق لیسانس شیمی آلی و لیسانس ریاضی دارم و 24 سال سابقه تدریس ریاضی و شیمی.
این رابطه ای را که شما معرفی کردید اولین بار در سال 84 یا 85 بود که من محاسبه کردم و بدست اوردم و به دانش آموزان یاد میدادم که الان با کمال تعجب دیدم که شما هم این رابطه را در این وبلاگ معرفی کردید. می خواستم ببینم شما هم این را بدست آوردید یا از جایی شنیدید و خواندید!
اینم عرض کنم که این رابطه خالی از اشکال نیست و در بسیاری از موارد از جمله مثالی که حل کردید درست نیست!
در مورد تنوع جرم مولی هم رابطه در تمام موارد درست از آب در نمی آید.
من این دو رابطه را اصلاح کرده ام که برای تمام موارد پاسخگوست.
موفق باشید: ارادتمند رحیم کشاورز

سلام آقای کشاورز
عرض ارادت و تبریک به مناسبت عید سعید فطر
این رابطه را زمانی که کار کموتریکس انجام می دادم و همزمان تدریس کنکور داشتم از تلفیق روابط احتمالات و آمار بدست آوردم. البته در مورد قانون احتمالات جواب می دهد و البته در مورد تعداد مشکلی ندارد و در هر حال باید نحوه استفاده از آن را یاد گرفت مخصوصا اگر برای مسایل حدی مانند جرم مولی بکار می رود. بهر تقدیر مایه افتخار من است به فرمولی که شما خیلی قبل تر اون هم از نوع کامل تر شده اش رسیده اید در سالهای بعیدتر برسم.
موید و پیروز باشید./
یا علی

مهدی قادی چهارشنبه 17 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 11:13 http://mehdigh051.blogfa.com

سلام، من به طور اتفاقی وارد وبلاگ شما شدم
یه مطلبی دیدم که مربوط بود به یک گزارش کار تجزیه دستگاهی و گفتید که چه نمره ای بهش میدین
گزارش جالبی بود اما به نظر من خیلی زیاده گویی کرده بود،مطالبی که در مقدمه و توضیحات آورده شده بود یک کپی برداری ساده رو نشون میده
من ازتون میخوام گزارشکاری که لینک اون رو واستون میگذارم روهم ببینید و نظرتون رو بگید،این گزارشکار فاقد مقدمه است، نظرتون رو راجع به محاسبات اون بگید لطفا
باتشکر

http://s4.picofile.com/file/8180063950/%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%D9%87_%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C_%D9%87%D9%85%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86_%D9%BE%D8%B1%D9%85%D9%86%DA%AF%D9%86%D8%A7%D8%AA_%D9%BE%D8%AA%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%85_%D9%88_%D8%AF%DB%8C_%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%AA_%D9%BE%D8%AA%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%85_%D8%AF%D8%B1_%DB%8C%DA%A9_%D9%85%D8%AE%D9%84%D9%88%D8%B7_mehdigh051.pdf.html


ضمنا رمز دریافت این فایلmehdigh051 می باشد.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.