شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

مصاحبه دپارتمان شیمی با نفرات برتر دکتری شیمی تجزیه

مصاحبه دپارتمان شیمی با اکبر محمدی رتبه ۱ کنکور دکتری گرایش شیمی تجزیه در سال ۱۳۹۳

۱- ضمن تبریک به شما در ابتدا لطفا رتبه و درصدهای خود در دروس کنکور دکتری بیان کنید؟

من رتبه ۱ شیمی تجزیه را کسب کردم. تخصصی ۵۶٫ زبان ۵۴٫ استعداد ۱۵
۲- پس از برگزاری آزمون، توقع چه رتبه ای را داشتید؟ آیا درصدهای اعلامی در کارنامه به درصدهایی که حدس می زدید نزدیک بود؟ من توقع ۱ را داشتم. نه فکر میکردم تخصصی و زبان بیشتر زدم

۳- رشته و دانشگاه محل تحصیل شما در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید؟ من کارشناسی را دانشگاه اراک بودم با معدل ۱۶٫۲ و ارشدم اصفهان با معدل ۱۶٫۱

۴- دوست دارید در کدام زمینه تحقیقاتی کار کنید؟ من کار در زمینه الکتروشیمی را دوست دارم.

۵- آیا در کنکورهای دکتری سالهای قبل نیز شرکت داشتید؟ در صورت شرکت، رتبه شما چند بوده است و سطح کنکور دکتری سراسری سال ۹۲ را در مقایسه با سالهای قبل چگونه ارزیابی می کنید؟ بله من ۵۲ بودم. در مقایسه با سال ۹۱ سختر و ۹۲ آسانتر بود

۶- آیا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشتید؟ این آزمونها و کلاسها را تا چه حد در موفقیت خود موثر می دانید؟اگر در آزمونها شرکت داشتید معمولا چه رتبه ای کسب می نمودید؟ در کلاسی شرکت نکردم فقط آخرین آزمون مدرسان شریف را شرکت کردم که آنجا هم ۱ شدم. به نظرم آزمون جامع موثر است و برای من باعث افزایش اعتماد به نفس شد.

۷- از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید؟ من از اواسط آذر با روزی ۸ ساعت .

۸- کتابها و منابع پیشنهادی شما در هر یک از دروس امتحانی کدامها هستند و در هر درس چه توصیه های خاصی به داوطلبان دارید؟ به نظر من بهترین منابع برای دکتری همان کتاب های دوره ارشد هستند برای الکتروشیمی بارد. اسپکترو انگل و اسکوک و تجزیه پیشرفته هریس.

۹- نظرتان در مورد اپلای و تحصیلات خارج از کشور چیست؟ اگر بشود فوق العاده است ولی باید خدمت به کشور عزیزمان فراموش نشود.

۱۰- اگر به زمان انتخاب رشته ورودی کارشناسی برگردید دوباره شیمی را انتخاب می کنید؟ نمیتوان نظر دهم من خودم دندانپزشکی را دوست داشتم

===========================================================

مصاحبه دپارتمان شیمی با سارا عسکری رتبه ۲ کنکور دکتری گرایش شیمی تجزیه در سال ۱۳۹۲

۱- ضمن تبریک به شما در ابتدا لطفا رتبه و درصدهای خود در دروس کنکور دکتری بیان کنید؟

رتبه ۲

تخصصی ۴۵٫۹۳ درصد

استعداد تحصیلی ۲۸٫۳۳ درصد

زبان ۴۰٫۰ درصد

۲- پس از برگزاری آزمون، توقع چه رتبه ای را داشتید؟ آیا درصدهای اعلامی در کارنامه به درصدهایی که حدس می زدید نزدیک بود؟

درصد دروس تقریبا همون بود که فکر می­کردم، ولی انتظار رتبه ۲ را نداشتم.

۳- رشته و دانشگاه محل تحصیل شما در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید؟

کارشناسی دانشگاه صنعتی اصفهان (۱۷٫۲۵)

کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف (۱۷٫۴۳)

۴- دوست دارید در کدام زمینه تحقیقاتی کار کنید؟

دوست دارم در زمینه بیوشیمی کار کنم.

۵- آیا در کنکورهای دکتری سالهای قبل نیز شرکت داشتید؟

خیر

۶- آیا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشتید؟

خیر

۷- از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید؟

من کمتر از دو هفته برای کنکور مطالعه کردم، ولی توهمین مدت هم روزی ۷ الی ۸ ساعت درس خوندم.

۸- کتابها و منابع پیشنهادی شما در هر یک از دروس امتحانی کدامها هستند و در هر درس چه توصیه های خاصی به داوطلبان دارید؟

مسلما کتاب­های شیمی تجزیه harris و Ingle و Skoog منابع خوبی هستند.

Quantitative Chemical Analysis: Danial C. Harris

Spectrochemical Analysis: James D. Ingle, Stanley R. Crouch

Fundamentals of Analytical Chemistry: Douglas A. Skoog, Donald M. West, F. James Holler, Stanley R. Crouch

من  بیشتر روی مطالب جزوه­ های ارشد و حتی کارشناسی (که برای کنکور ارشد خونده بودم)  وقت گذاشتم.

۹- نظرتان در مورد اپلای و تحصیلات خارج از کشور چیست؟

امکانات و تجهیزات در رشته ما خیلی مهم اند، و خارج از کشور از این نوع محدودیت­ ها وجود نداره، و راحت تر میشه کار کرد. از این لحاظ میشه گفت تحصیلات خارج از کشور بهتره ولی باید به این مسئله از جنبه های دیگه هم نگاه کرد. این به شرایط زندگی هر کس برمی گرده که اینجا بمونه یا اپلای کنه.

۱۰- اگر به زمان انتخاب رشته ورودی کارشناسی برگردید دوباره شیمی را انتخاب می کنید؟

نمی­دونم، شاید نه.

۱۱- از چه موضوعی در شیمی بسیار خوشتان می آید و از چه موضوعی متنفرید؟

به مطالبی که صرفا تئوری­ اند و کاربردی ندارند، علاقه­ ای ندارم.

۱۲- به نظرتان وقت گذاشتن بر روی کنکور مهم تر است یا کار کردن روی زمینه های پژوهشی و مقاله دادن؟

هدف اصلی ما پژوهش است. ولی هر دو تقریبا به یک اندازه مهم اند، چون باید تو کنکور نتیجه خوب گرفت تا امکان پژوهش هم  فراهم  بشه.

۱۳- به طور کلی چه توصیه هایی در خصوص نحوه مطالعه داوطلبان و آمادگی برای کنکور سراسری دکتری دارید؟

برای کنکور دکتری باید تسلط کامل روی مطالب پایه داشت، و مطالعه را از مطالب پایه شروع کرد. با برنامه ریزی درس بخونند، تا به نتیجه دلخواه در کنکور برسند.

 http://chemdep.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.