شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

لیسانس شیمی خانم

آخرین مهلت:
21 تیر 1393 12:0



برگرفته از سایت بازار کار

http://www.bazarekar.ir/02/Fa/Employers/ShowEmployerAd.aspx?aid=35280


نظرات 2 + ارسال نظر
سعیده برزوئی بهمرام سه‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 21:46

سلام
خیلی ممنون

سعیده ب.ب سه‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 13:51

سلام
استاد من یه کامنت گذاشته بودم که از خجالتم رفتم خودم پاکش کردم ولی الان پشیمون شدم
یه سوال دیگه هم به اون طومار سوالات اضافه میکنم اونم اینه که چرا داخل و بیرون دستگاه رو میشورن و چرا با اسید و باز!!؟؟
ممنونم

سلام
در مورد RO یعنی سیستم اسمز معکوس یک سری مطالب گسسته دارم بعضی ترجمه است برخی گردآوری شده ان شاءالله سرجمع می کنم و به عنوان یک مطلب روی وبلاگ قرار می دهم ان شاءالله پاسخ سوالات شما داخل آن باشد.

و اما در مورد خجالت کشیدن در مورد پرسیدن مطلبی که نمی دانید ارجاعتان میدم به نیوتن که نیروی جاذبه را کشف کرد و معانی ایات قرآن آنجا که به پوسته خرما و شیار روی هسته آن اشاره می کند و به انجیر و زیتون قسم می خورد و هزاران مطالب به ظاهر کوچک دیگر که از ما خواسته در مورد تفکر کنیم. و تفکر با سوال همراه است.

و نیز خجالت را زیاد نکشید چون از نظر شیمی فیزیک دانا این موجود زیاد خاصیت الاستیسیته ندارد و ممکن است با حرکت انتحاری به سمت خودتان بازگردد!!!

در مورد آب بسیار خالص که سریعا خاصیت اسیدی پیدا می کند باید این مطلب را در نظر بگیریم که اب محیط مناسبی برای حل شونده ها است مخصوصا گازها (چون هم آنتالپی منفی و هم آنتروپی مثبت دارند پس خودبخود در آب حل می شوند) آب مقطر هم چون عاری از حل شونده است مانند جارو برقی!!! یک کشش برای حل شونده ها ایجاد می کند تا برای حل شدن در درون آن سرمایه گذاری سودآور کنند از این میان کربن دی اکسید بیشترین حل شدن رو در آب ایفا می کند در هوای سالم در نظر بگیرید حتی در بازدم ما هم کربن دی اکسید به میزان خوبی وجود دارد تا در آزمایش pH متری وقتی در کنار ظرف آب مقطر تجمع میکنیم در آن آب مقطر حل شده و اسیدیته آن را به شدت کاهش دهد
خلاصه اینکه بدلیل حل شدن کربن دی اکسید در آب مقطر pH محلول به حدود 5 یا 5.5 می رسد
التماس دعا
یا علی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.