شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

پاسخ سوالات دستگاهی

سلام

به شدت اعتقاد دارم آزمون ها (مانند امتحان پایان ترم شیمی تجزیه دستگاهی ) آخرین حلقه فرایند یادگیری است. به تجربه ثابت شده است که آنچه را در سرجلسه امتحان یاد می‏گیریم خیلی دیرتر و حتی هیچگاه فراموش نمی‏کنیم زیرا که عمق بیشتری از لحاظ یادگیری در ذهن مان ایجاد کرده و حتی یادآوری آن نیز به سهولت انجام می‏شود.

دانشجویان با انگیزه هیچگاه از ندانستن نمی‏هراسند ایشان از ندانستن خود پلی می ‏سازند تا با انگیزه بیشتری در آینده مطالب را بخوانند، تحلیل کنند و به کار ببرند و در نهایت سعی کنند آن‏را هضم نموده و بفهمند. اینگونه دانشجویان را به راحتی می‏شود از برگه ‏های پاسخنامه امتحانی ‏شان شناسایی کرد همان ‏هایی که تا آخرین لحظه درگیر حل یک مطلب مفهومی در بین سوالات امتحانی هستند و هیچ‏گاه خودشان را نا امید از حل نمی ‏بینند و بلافاصله بعد از اتمام زمان امتحان در پی پاسخ درست آن می ‏دوند و سعی می‏کنند موانع بین ذهن‏شان و پاسخ صحیح را به سرعت بیابند و در جهت رفع ان‏ها برای سوالات مشابه در امتحانات آینده برنامه ‏ریزی کنند. و در مقابل این عده هستند افراد زیادی که تنها دلیل استرسشان در امتحان ترسی از افتادن واحد درسی بدلیل "عدم مطالعه صحیح در زمان مناسب" است.

چون در بین افراد کلاسم در درس تجزیه دستگاهی تعدادی کمتر از انگشتان یک دست وجود داشتند که تشنه یافتن پاسخ‏های صحیح سوالات امتحان امروز هستند. به قصد کمک به ایشان و تشویق آن دسته از دوستانی که هنوز طعم یافتن پاسخ های صحیح را نچشیده اند! بر آن شدم که پاسخ سوالات دستگاهی را در این پست قرار دهم.!

بفرمایید پاسخ ها را:

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.