شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

تشکر

با عرض سلام خدمت دانشجویانی که در طول ترم درسشان را خوانده اند و آنها که همکنون در وقت آزادشان این مطلب را می خوانند  و آنانی که به طور فشرده سعی در جبران کاستی های خودشان در طول ترم دارند و نیز سلام به دانشجویانی که هنوز دست به جزوه یا کتاب نبرده اند و در دوران استراحت قبل از امتحان به سر میبرند و به خیال اینکه ذهنی مانند انیشتین دارند و استعدادی مانند ابن سینا لحظه ها را می شمارند تا دقیقا شب امتحان فرا رسد و هنر خودشان را روز بعد در پاسخنامه های درخشانشان به نمایش بگذارند.

 از کلیه عزیزانی که در طول ترم گذشته وجود مرا با تمامی کاستی هایم با تمامی تپق ها و گرفتگی صدا و رسا نبودن آن و هزاران عیب و نقص در شیوه تدریس و بیان مفاهیم شیرین شیمی ، تحمل نمودند کمال تشکر و قدردانی را دارم نقطه سر خط

دوستی پیامی به شرح ذیل برای حقیر ارسال کرده است از آنجا تلاش من برای پاسخ به محبت ایشان از طریق ای میلی که در آن مرقوم فرموده بودند ناکام بود! بر آن شدم از این پیام استفاده کنم تا آنچه را هنوز همچون آتشی در سینه دارم بر زبان کلمات جاری نمایم باشد که مفید واقع شود.

و اما پیام ایشان و توضیحات من داخل پرانتز!


"سلام استاد خسته نباشید (امیدوارم شما نیز خسته نشده باشید و همواره از یادگرفتن و یاد دادن شیمی لذت ببرید.) بنده به دلایلی و طبق شنیده هام (اشاره به اعتراض عده ای از دوستان خوبم در ترم گذشته نسبت به روی نمودار بردن نمرات پایان ترم و میان ترم بر اساس شاخص فعالیت کلاسی و حضور کلاسی که انصافا وقت زیادی از من را گرفت و آخرش هم به تلخی تموم شد. و این ترم فقط برای نمرات میان ترم و نمرات فعالیت دانشجویان از آن شیوه استفاده خواهم کرد و نمرات پایان ترم اگر هم مشمول تغییر شود برای همه یکسان خواهد بود.)  این ترم به هیچ وجه نمی خواستم با شما کلاس دستگاهی داشته باشم و پیگیری زیادی برای تغییر کلاسم کردم (این پیگیری ها شامل مراجعه مکرر به مدیر محترم گروه و معاون آموزشی و نیز ارسال طوماری مبنی بر استفاده کردن من از اسلاید که باعث عدم فهم مفاهیم می شود و هزار تا بهانه دیگه)  اما خوشبختانه این اتفاق نیفتاد (البته در آن هنگام واژه متاسفانه شایسته تر بوده است و همین امر باعث عدم رغبت و عدم مشارکت علمی و حتی عدم حضور درکلاس در آن ایام تلاش شده بود). و امروز که جلسه آخر بود (اشاره به شنبه 23 آذر 92) واقعا به این نتیجه رسیدم (امیدوارم این نتیجه درست بوده باشد) که نباید به شنیده ها توجهی کرد (از قدیم گفتن شنیدن کی بود مانند دیدن!). کلاستون واقعا عالی بود (امیدوارم اینطور بوده باشد هر چند من تمام تلاشم رو کردم تا با یه تخته سفید و چن تا ماژیک رنگ و وارنگ بتونم آنچه را از دستگاهها به تجربه آموخته ام به ذهن دانشجویانم منتقل کنم اما چون به عدم استفاده از اسلاید پایبند موندم تا آخرین جلسه نتونستم از فیلم های آموزش و انیمیشن های جالب برای آموزش دستگاهایی استفاده کنم که هنوزم امکان استفاده شان برایمان مهیا نشده است. دلم میخاست از آن همه تلاش برای ترجمه فیلم ها و آماده کردن اسلایدها بهترین استفاده را ببرم اما چه میکردم وقتی دستم بسته شده بود و افرادی بودند منتظر بهانه تا آتش اعتراض را شعله ور کنن و با تداخلی سازنده موج آنرا به موج ترم قبل پیوند دهند)  .ازتون نهایت تشکرو دارم. ( من نیز خوشحالم که شما تا آخرین لحظه در کلاس  من ماندید و خوشحالم که ابراز رضایت دارید و بابت آن از شما صمیمانه تشکر میکنم هر چند اگر ابتدای ترم موضوع تعویض کلاس تان را با خود من در میان می گذاشتید تمام تلاشم و تمامی اندک آبرویم را خرج می کردم تا شما آنچه را که می خواهید بدست آورید. ولی به عنوان یک استاد توصیه میکنم قبل از اعتراض و نوشتن طومار حداقل خواسته خودتان را با استادتان مطرح کنید شاید بدون مداخله دیگران مشکل مرتفع شود و شاید هم در یک فضای صمیمانه توانستید یکدیگر را قانع کنید) خوشحالم که این درس با شما گذروندم (امیدوارم مطالب گفته شده و مطالب فقط اشاره شده تنها در گنجینه حافظه موقت تان باقی نماند و روزی شاهد آن باشم که از تلاش خودتان برای فهمیدن این مطالب بهره های زیادی گرفته اید) .ممنون بابت همه ی زحمتتاتون (آنچه من انجام دادم وظیفه بود و در قبال آن اندکی از شهریه های شما را به عنوان دستمزد گرفته ام و برای انجام وظیفه تشکر جایز نیست. فقط امیدوارم راه برای یادگیریهای ارزنده تر و پربارتر شما هموار شده باشد. چون من سعی کردم ماهیگیری را به شما یاد بدهم نه اینکه ماهی های مرده را به شما تقدیم کنم.)"


در پایان از تمامی دوستانم در کلاسهای تجزیه دستگاهی، تجزیه یک، شیمی عمومی یک، شیمی عمومی دو و نیز شیمی عمومی مهندسی شیمی صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم باشد که لطف ایشان در آینده نیز در سبد خالی تلاش من قرار گیرد.


و نیز از دوستانی که در ترم گذشته درس شیمی تجزیه دو و آزمایشگاه شیمی تجزیه دو را با اینجانب انتخاب کرده بودند عاجزانه می خواهم مرا به خاطر تقصیر در عدم همراهی ایشان ، حلال کنند. 

زیاده حاجتی نیست./

یا علی

نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1392 ساعت 23:35

استاد ممنون از تشکرتون بابت پیام قبلیم.امیدوارم مارو ببخشید و میدونم که
درستی انجام ندادیم(البته طومار فقط وفقط برای تغییر کلاس بود)من به شخصه رضایتم از شمارو به مدیر گروه منعکس می کنم تا باری از دوشم برای یه طرفه به قاضی رفتن اول ترمم برداشته بشه)
با عذرخواهی فراوان

الفحام سه‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:40

آشنا یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1392 ساعت 22:33

سلام

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.