شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

تغییر در کلاسهای روز سه شنبه 26 آذر

سلام

به اطلاع دانشجویان عزیز درس شیمی تجزیه دستگاهی و شیمی عمومی 1 می رساند:

از آنجایی که امکان حضور در روز سه شنبه 26 آذر ماه را ندارم کلاسهای شیمی تجزیه دستگاهی و شیمی عمومی 1 اینجانب به در روز شنبه 23 آذرماه به ترتیب از ساعت 13و 30 تا 15 و 15و10 تا 17 در محل دانشکده علوم پایه  برگزار خواهد شد. لازم به یادآوری است که حضور در این جلسه به منزله حضور در آخرین جلسه درس بوده و دانشجویان با نمونه سوالات مطرح شده در امتحان پایان ترم آشنا خواهند شد.


با توجه به مهلت محدود برای طرح سوالات پایان ترم از دانشجویان تجزیه دستگاهی تقاضا می شود در روز شنبه خلاصه سمینار خود را به دست اینجانب برسانند.


قبلا از همکاری شما عزیزان کمال تقدیر و تشکر را دارم.

زیاده حاجتی نیست./

یا علی

نظرات 4 + ارسال نظر
آشنا دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:40

سلام
ببخشید استاد میشه لطفا اگه میشه یه بار دیگه برام دعوتنامه بفرستید؟ شاید این طوری درست بشه... صفحه مدیریت رو برام باز میکنه ولی دیگه هیچی توش نیست!

آشنا یکشنبه 24 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:52

سلام
از دعا کردن گذشته!!!!!
برای وبلاگ خودمم حتی یه عکس ناقابل رو آپلود نکرد!
آخه نمیخوام فقط متن باشه خسته کننده میشه اما اینم... :ا

آشنا شنبه 23 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 19:36

سلام استاد
استاد من هر کاری میکنم نمیتونم پست بزارم چرا!!؟؟ میخوام این فایلای XRD و MSو... رو بزارم اما آپلود نمیشن اصلا!! چند بار امتحان کردم ولی نشد! چکار کنم؟

سلام
دست به دعا بردار!!!
یعنی در اینجا آپلود نمیشه!
http://www.picofile.com/Panel?rnd=bsvefa%5Bu
جل الخالق
شاید اصلا قسمت نیست.
یک پست جالب بزارید از خلاصه هاتون خب
یا علی

احمدی جمعه 22 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 13:14

با سلام و خسته نباشید آقای دکتر من آدرس ایمیلم رو گذاشتم دو تا سوال داشتم از شما ممنون می شم اگر پاسخ بدید. اول اینکه برای مبحث بافر ها اعم از روش ساخت و اینکه مثلا از چه نوع بافری در چه جایی باید استفاده شود (مثلا ما بافرهای استاتی داریم بافر های فسفاتی داریم و هر کدام از اینها در PH خاصی عمل میکندد اما مثلا مشاهده شده در مقالات مربوط به استفاده از بافر در روش های الکترو شیمی مثلا از بافر فسفاتی که بهترین PH عمل ان حدود 7و نیم است در PH 2 استفاده شده) پاسخ این سوالا را از کجا می توانم پیدا کنم و دوم هم اینکه به فایل کتاب الکترو شیمی دکتر گلابی نیاز دارم اگر آدرسی برای دانلود دارید ممنون می شم به من اطلاع دهید
در پناه حق

سلام
برای pH (که حتما با p کوچیک نوشته میشه!) 1.3-3.3 از بافر فسفات یعنی نمک دی هیدروژن آن برای پی اچ 3.8-5.8 از بافر استات و برای پی اچ 6.8-6.2 از بافر فسفات نمک هیدروژن آن!!! و برای 9.5-7 از تریس یا بافر بورات استفاده می شود.
پس نمک فسفات را می توان در پی اچ اسیدی قوی نیز بافری کرد!!
در جواب سوال دوم هم خیر
یا علی
موفق باشید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.