شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

پاسخ به برخی از پیغام های رسیده

سلام

یکشنبه 19 آبان 1392 @ 02:52 ب.ظ
salam man ...... madrake arshade shimi tajziye az daneshga azad daram/ alan 2 sale konkore dolati midam hata mojaz ham nashodam kheili moshkel daram be dalile in moshkelat bayad hatman edame tahsil bedam/ vali daneshga azad ham dige nemitonam bekhonam. shoro kardam be khondan vali nemidonam chera har chi mikhonam omid be ghabolimo bishtar az dast midam/ khahesh mikonam age shoma ketab ya jozveie hast bara ghabolim behem pishnahad bedin..

پاسخ:

در زمینه منابع پیشنهادی به توضیحات ذیل که برگرفته از سایت " دپارتمان تخصصی شیمی" است توجه کنید. 

تا در فرصت مناسب طرز صحیح مطالعه برای یادگیری مطالب شیمی تجزیه را که برآمده از تجربه شخصی است در اختیارتان قرار دهم.

معرفی منابع کنکور دکتری شیمی تجزیه

باتوجه به تعداد بالای داوطلبان کنکور دکتری و سابقه کم برگزاری کنکور به شکل کنونی، لازم دانستیم منابع مهم و کارآمد را برای آمادگی هرچه بیشتر داوطلبان، معرفی کنیم.

دروس اعلام شده برای دکتری شامل شیمی تجزیه پیشرفته، اسپکتروسکوپی۱ و الکتروشیمی می باشد

شیمی تجزیه پیشرفته:

سرفصل های این درس به طور کامل مشخص نیست، زیرا با وجود اینکه شورای انقلاب فرهنگی سرفصل های لازم برای این درس را معرفی کرده است، در هر دانشگاه مباحث متفاوتی تدریس می شود. بنابراین لازم است قسمت های مختلفی از شیمی تجزیه مطالعه گردد. بدین منظور پیشنهاد می کنیم دروس شیمی تجزیه ۱و۲ کارشناسی به طور کامل مطالعه گردد. کتاب مدرسان شریف، پوران پژوهش یا جزوه عرب می تواند منابع مفیدی باشند. در سالهای اخیر مشاهده شده است که سوالاتی در زمینه جداسازی که جز دروس اعلام شده نمی باشد، تحت عنوان تجزیه پیشرفته، مطرح گردیده است بنابراین برای آمادگی بیشتر لازم است منابع این درس نیز مطالعه گردد. برای این منظور مطالعه جلد دوم کتاب دستگاهی اسکوگ به همراه بخش استخراج از کتاب هاروی، هریس، ملون و یا کتاب تجزیه ۲ اسکوگ که در فصل به این مطلب پرداخته است برای این منظور کافی خواهد بود. کتاب دستگاهی اسکوگ منبع مشترکی بین دو درس تجزیه پیشرفته و اسپکتروسکوپی است و مطالعه کامل آن ضروری می باشد. بخشی از سوالات تجزیه پیشرفته مربوط به آمار می باشد و در دو سال اخیر از این بخش سوالاتی مطرح گردیده است بنابراین مطالعه آن ضروری است. برای این بخش، مطالعه فصول ۴،۳ و۵کتاب هاروی می تواند کافی باشد.

اسپکتروسکوپی۱ :

برای کسب آمادگی کامل در درس اسپکتروسکوپی، لازم است برای شروع جلد اول کتاب اسکوگ دستگاهی را به طور کامل مسلط باشید. در ادامه مطالعه کتاب اینگل پیشنهاد می شود. توصیه می شود از مطالعه مباحثی که دارای ریاضیات پیچیده ای است، پرهیز شود و فقط مطالب مربوط را به طور کامل مطالعه بفرمایید. طبق سرفصل های تعیین شده مباحث طیف سنجی مولکولی جز اسپکتروسکوپی یک نمی باشد ولی توصیه جدی می شود این مباحث هم به طور کامل از کتاب اینگل مطالعه گردد. در پایان ، بخش اسپکتروسکوپی کتاب هریس مطالعه گردد. توصیه آخر اینکه مثال ها، تمرین ها، شکل و نمودارهای کتاب هریس و اینگل را با دقت بالا بررسی کنید.
در پایان برای کسب نتیجه بهتر، مطالعه جزوه دکتر هرمزی نژاد که در سایت موجود می باشد،توصیه می شود. این جزوه مطالب اسپکتروسکوپی ۱و۲ و تا حدودی تجزیه پیشرفته را دربر می گیرد. لازم به ذکر است مطالعه این جزوه به تنهایی می تواند منجر به کسب یک نتیجه خیلی خوب گردد و افرادی که وقت کافی برای مطالعه منابع اصلی را ندارند، می توانند از همین جزوه استفاده کنند.

الکتروشیمی:

بهترین منبع برای این درس، کتاب بارد می باشد. مطالعه جلد اول این کتاب به طور کامل باید صورت گیرد. در کنار این کتاب، جزوه دکتر شاهرخیان نیز می تواند کمک بزرگی به درک بهتر و کسب آمادگی لازم در درس الکتروشیمی گردد. مطالعه این جزوه به تنهایی نیز برای کسب یک رتبه خوب کافی است، سبک نوشتاری جزوه ب هنحوی است که نکات مهم در آن اشاره شده است و نوعا با همین نکات پاسخ خیلی از تست های را می توان داد.


پیغام دوم:

سمینار کارشناسی ؟؟؟

سلام من دانشجوی شیمی دانشگاه ..... میخواستم واسه سمینار شیمی تو مقطع کارشناسی بهم موضوع پیشنهاد کنید ممنون میشم هم تو محدودهی تجزیه و دستگاهی

پاسخ:

مگه در دوره کارشناسی درس سمینار وجود دارد؟؟؟؟؟ در سرفصل های این دوره برای شیمی کاربردی و محض که نامی از سمینار حتی در دروس اختیاری وجود ندارد.

اگر منظورتان سمینار کلاسی برای یکی از درسهای شیمی تجزیه است. 

بررسی ساختار الکترود شیشه 

بررسی تفاوتهای اسپکتروسکوپی مادون قرمز و رامان 

بررسی روش سونو شیمی

را پیشنهاد میکنم

موفق باشید یا علی

نظرات 6 + ارسال نظر
CHEM چهارشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 00:43

این مطالب کلا کپی شده سایت CHEMDEP.COM می باشد
لطفا اسم منبع را هم ذکر کنید
در ضمن در معرفی جزوات، اسم اساتید را آوردن اصلا درست نیست، خود این سایت این قسمت رو حذف کرده. شما که نمیدونید این جزوات چجوری تهیه میشه، چطوری معرفی کردین.

سلام
ممنون از حسن دقت و توجه شما
اگر دقت کرده باشید در عبارت مندرج نام منبع آورده شده است.
یعنی دپارتمان تخصصی شیمی
"پاسخ:
در زمینه منابع پیشنهادی به توضیحات ذیل که برگرفته از سایت " دپارتمان تخصصی شیمی" است توجه کنید.
تا در فرصت مناسب طرز صحیح مطالعه برای یادگیری مطالب شیمی تجزیه را که برآمده از تجربه شخصی است در اختیارتان قرار دهم."
و بنا بر حسن امانت داری از مطلب اقتباس شده مطالب همانطور بیان شده است.
از یک طرف می فرمایید این مطالب از سایت است و منبع ذکر نشده است و از یک طرف می فرمایید نام اساتید جزوه را خود سایت مذکور نیاورده است یعنی این نام از کجا آورده شده است!!!
یا علی

اکبری پنج‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 20:33

با سلام
آقای دکتر چگونه می توانم جزوات الکتروشیمی تجزیه ای دکتر شاهرخیان و اسپکتروسکوپی را تهیه کنم.
با تشکر از لطف جنابعالی

آشنا دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:45

سلام
خیلی ممنون

آشنا یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 22:01

سلام
شما گفتید ته دل خوشحال میشیم!اما حالا باید بگم سوالامونو چیکار کنیم!؟ جوابشم اینه:تا الان باید میپرسیدیم :ا
استاد، ازتون ممنونم! البته سوء تفاهم نشه! نه بخاطر تعطیل شدن کلاس...
یه سوالی: شما کتاب رو به ترتیب فصلاش درس میدین؟ یعنی بعد از این بخشا میریم فصل 12و11 ؟

سلام
سوالاتونو همینجا بپرسید.

خیر

آشنا یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 17:58

سلام
استاد،فردا کلاس تشکیل نمیشه!!؟؟؟؟؟؟

سلام
متاسفانه خیر

نصیری دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 18:12

سلام.امیدوارم حالتون خوب باشه.
برای رفع ابهامی در فسمت کروماتوگرافی به وبلاگتون رجوع کردم و از فضای گرم و صمیمی وبلاگتان خرسند شدم.

استاد محترم نگارش و دلسوزی هایتان منو به یاد اساتید دوران کارشناسی ام انداخت که بسیار مدیون زحماتشون هستم.
خداوند خیرتان دهد و زندگی پر از ارامش داشته باشید.
یاعلی

سلام
بنده نیز به شدت امیدوارم روزگارتان بر وفق مرادتان بوده باشد.
از مراجعه تان ما نیز خوشحال شدیم امیدوارم مطالب وبلاگ برای جنابتان مفید واقع شده باشد در هر صورت هر گونه نقص و اشکال را در این فضای مجازی به بزرگواری خودتان بر ما ببخشایید. منتظر نظرات انتقادی شما هستم. از خداوند توفیق روز افزون برای شما و خانواده محترم تان خواستارم
زندگی تان آرام و پر از انرژی
یا علی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.