شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شکست عشقی و خودکشی

هو المحبوب

سلام

سحر دانشجوی ترم 2 پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان بود هر چند هنوز اسمش در لیست حضور و غیاب اساتید آن دانشگاه حضور دارد اما هیچگاه دیگر خودش  در جمع دانشجویان کلاس حاضر نخواهد شد.

 آخرین پیامکی که از گوشی وی ارسال شده ساعت 1:30 بامداد بوده و تا صبح بیش از 100 تماس بی پاسخ داشته.

   

جسد او در حالی که یک روسری به رنگ تیره دور گردنش پیچیده شده و  به میله‌های تختش آویزان شده بود توسط دوستانش در  ساعت 11 سومین جمعه پاییزی امسال پیدا شد.

هم اتاقی هایش یا به شهرستان رفته بودند یا شب را در اتاق دوستان دیگرشان گذرانده بودند و سحر که اهل مریوان بود شب در اتاق تنهای تنهای بود او می توانست تنهاییش را با خدایش تقسیم کند پزشکی قانونی تایید کرده که او حالت عادی داشته و تحقیقات ناجا نیز حکایت از این داشته که خانواده وی ، خانواده ای فرهنگی و متدین بوده اند!

اما چرا او این راه را انتخاب کرده است؟ در آن شب تعطیل بر او چه گذشته است؟ 

علت هر چه که بوده فقط مربوط به آن شب نبوده بلکه یک مشکل لاینحل عاطفی ذهن رو را برای مدتها مشغول کرده آنهم مشکلی که حتی قادر به بازگو کردن آن با هیچ کس نبوده.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سرهنگ فرامرز به‌گذر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ساعت 11:52 دقیقه صبح روز جمعه 19 مهرماه در پی تماس با مرکز فوریتهای پلیسی، عوامل پلیس آگاهی شامل اکیپ بررسی صحنه جرم، نماینده دادستان و فرمانده انتظامی شهرستان به محل اعزام شدند و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد مرحومه به نام "س. چ" 20 ساله اهل یکی از استان‌های همجوار بوده که در رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال تحصیل بوده است.

وی با اشاره به اینکه نکات مختلفی در بررسی‌های اولیه مشخص شد، ادامه داد: تمام هم اتاقی‌های مرحومه به دلیل تعطیلات آخر هفته در خوابگاه حضور نداشتند و متوفی در اتاق تنها بود که زوایای اتاق دانشجو، ساختمان و محل‌هایی که به خوابگاه راه داشت مورد بررسی قرار گرفت و هیچ گونه آثاری از شکستگی یا تخریب قفل در و پنجره دیده نشد.

سرهنگ به گذر یادآور شد: براساس موازین شرعی تمامی بدن مرحومه مورد بررسی قرار گرفت و هیچ گونه آثاری مبنی بر درگیری، ضرب و شتم، آزار و اذیت جنسی و دفاع در قسمت‌های مختلف بدن دیده نشد.

وی با بیان اینکه پزشکی قانونی ساعت 11 صبح شنبه گزارش خود را به پلیس اعلام کرده است، تصریح کرد: خودکشی علت این حادثه بوده و شخص متوفی به علت اینکه به بن‌بست عاطفی رسیده بود دست به این اقدام زده است.


حرف آخر از زبان دبیر خبرنامه قلم:

 رئیس پلیس هم گفته بر اساس مستندات به دست آماده علت خودکشی این دانشجو موضوعات عاطفی بوده است. این موضوع یک اتفاق ساده نیست؛ شاید اگر فضای باز ارتباطی دانشگاه و تفاوت آن با دبیرستان برای این دانشجو شرح داده می شد و اصول برقراری ارتباط با جنس مخالف تعیین و تبیین می شد الان شاهد از دست دادن یکی از پتانسیل‌های کشور نمی‌بودیم. یکی از اولین موضوعاتی که دانشجویان با آنها مواجه می‌شوند تفاوت فضای ارتباطی بین دانشگاه و دبیرستان و ارتباط با جنس مخالف است که در نگاه تربیتی ارگان‌های دانشگاهی این موضوع یا مورد غفلت قرار گرفته و یا به صورت خیلی ابتدایی به آن پرداخته می‌شود.

رضوانی 
دبیر خبرنامه قلم

خیلی سطحی نگری است که غلیان احساسات در این سن را نادیده انگاریم و تنها با نصیحت های تاریخ مصرف گذشته در پی حل آن باشیم .

شاید اگر سحر خدا را بهترین دوست خود انتخاب می کرد، سرنوشتش جور دیگر رقم می خورد.

به سحرهای اطرافتان کمک کنید. دست آنها را بگیرید. 

پدر و مادرهای عزیز فرصت اشتباه کردن را به جوانانمان بدهیم ( نه بر خلاف آموزه های دینی و نه برخلاف سنت و اخلاق) با جوانانمان رفیق تر باشیم تا حرف دلشان را به ما بازگو کنند. در غیر این صورت شاید آخرین باری باشد که صورتشان را خواهیم دید.

دانشجویان عزیز هرگز اسیر احساسات نشوید. رابطه های عاشقانه و کات های احساسی مانند فیلم های هندی نیست که شما به عنوان کارگردان بتوانید هر طور که مایل بودید فیلم خودتان را پیش ببرید گاهی آنها کارگردان شما می شوند و می شود آنچه که نباید بشود.

بیایید با خدا آشتی کنیم که بهترین یاور بندگانش است.

بیایید بخاطر نعمتهای فراوانش هر روز شاکرتر از دیروز باشیم.

أَ لَیْسَ اللَّهُ بِکافٍ عَبْدَهُ وَ یُخَوِّفُونَکَ بِالَّذینَ مِنْ دُونِهِ وَ مَنْ یُضْلِلِ اللَّهُ فَما لَهُ مِنْ هادٍ         زمر/26

بعضی از آیات هستند
که وقتی اونا رو می خونم،
شرمنده ی خدا میشم..
مثل همین آیه ی
" الیس الله بکاف عبده " (الزمر، آیه ۳۶)
آیا خدا، برای بندگانش کافی نیست؟

آیا خدا، برای بندگانش کافی نیست؟آیا خدا، برای بندگانش کافی نیست؟آیا خدا، برای بندگانش کافی نیست؟آیا خدا، برای بندگانش کافی نیست؟آیا خدا، برای بندگانش کافی نیست؟آیا خدا، برای بندگانش کافی نیست؟آیا خدا، برای بندگانش کافی نیست؟آیا خدا، برای بندگانش کافی نیست؟آیا خدا، برای بندگانش کافی نیست؟آیا خدا، برای بندگانش کافی نیست؟آیا خدا، برای بندگانش کافی نیست؟آیا خدا، برای بندگانش کافی نیست؟آیا خدا، برای بندگانش کافی نیست؟آیا خدا، برای بندگانش کافی نیست؟

برای آمرزش روح سحر 20 ساله سوره یس رو بخونید. ان شاءلله خدای مهربان و غافر از گناهانش بگذرد و او را قرین رحمت بی نهایت خودش بگرداند.

یا علی


منابع:

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/166390

http://forum.hammihan.com/thread94656.html

http://www.aftabir.com/news/

view/2013/oct/14/c9_1381774254.php/

%D8%AE%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%B4%DB%8C-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D8%AF

http://khabaronline.ir/detail/317369/society/1261

http://vista.ir/news/11046242

نظرات 5 + ارسال نظر
حمیدرضا چهارشنبه 22 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 03:53

سلام

سلام

سیده ملاک الفحام پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 08:30

سلام
استاد منم گفتم خانواده های قدیم
اشنای گلم درسته با حرفت موافقم .منم تقصیر کامل رو گردنش ننداختم .چون نمیشه به این اسونی قضاوت کرد.منظور من کلی بوده . خوب به هر حال فعلا دانشجو ام و دارم میبینم بعضیا که بی جنبن تو دانشگاه چجوری رفتار می کنن ... کسی که میاد دانشگاه باید همه رو در حد یک انسان نگاه کنه نه یک جنس مخالف... منظورم اینه...

آشنا چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 19:01

سلام
ملاک جان، دوست خوبم، خانوم گل؛ در موردش قضاوت نکن چون به جای اون نبودی! کارش به هیچ عنوان توجیه نداره اما نمیشه گفت بی جنبه و از این حرفا؛ بجای اون نبودیم ببینیم چه اتفاقی واقعا براش افتاده که چنین تصمیم وحشتناکی گرفته...
خدا، تو این شب عید خودشو به همه هدیه بده انشاالله

سلام
بدینوسیله نظر موافق خود را اعلام میکنم.
انتهای پیام
یا علی

سیده ملاک الفحام چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 00:40

به نظر من اگه این دختر ارتباط خوبی با خانواده ی خودش داشت ، مثلا خانواده اش براش اینجور مسائل رو توضیح بدن و با هم گفت و گو می کردن الان کار این دختر بیچاره به اینجا کشیده نمی شد .
اعتماد به نفس اینجور آدما صفره ، ارتباطشون با خانواده و خدا صفره ... خام هستن و بی تجربه ... البته بی جنبه هم هستن.... فکر میکنن دانشگاه یعنی آزادی بی قید و بند... مخصوصا دانشگاهی باشه که دور از چشم والدین باشه...
البته ممکنه تقصیر خانواده هم باشه ... درسته که خانواده ی متدینی داشته ولی ایا با خانوادش در ارتباط بوده؟ خانواده این مسولیت رو به عهده داره که فرزند رو به سمت خودش بکشونه ...ارتباط مادر و دختر باید عین دو دوست صمیمی باشه و در کنار این صمیمیت احترام مادر نگه داشته بشه ... همچنین رابطه ی یک پدر و پسر هم باید اینجوری باشه ... نمیدونم مدل جدیده ، تازگیا فرزند کمتر شده تا بتونن بیشتر به بچه برسن ولی فکر میکنن این رسیدگی فقط باید از لحاظ مالی باشه!!! صمیمیت خانواده های قدیم که 10 -12 تا بچه داشتن خیلی بهتر از خانواده های الانه... الان از پس 2 تا بچه هم بر نمیان ولی قدیما همون یه عالمه بچه رو عین دسته گل پرورش می دادن!! با اینکه جمعیتشون زیاد بود... بچه های این دوره زمونه دارن لوس بار میان ... به اندازه ی سنشون رفتار نمیکنن ... یا بی موقع بچن !
یا بی موقع بزررررگن !!! خدا به داد نسل های بعد از ما برسه ...

سلام
در مورد انشقاق نسل ها کاملا موافقم.
خانواده های نسل ما 5 تا 6 تا بیشتر فرزند داشتند. اون خانواده های 10 تا 12 نفری ماله چن نسل اونورتر بودند
به هر حال سحرهایی هستند که به کمک شماها نیاز دارند.
همین
یا علی

آشنا دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 21:45

سلام
طفلکی
اما...
امام علی (ع) فرمودند بزرگترین گناه نا امیدی است. و خودکشی یه گناه کبیرست! نمیخوام از دید مذهب نگاه کنم اما از نگاه من که خودم یه جوونم آدم اگه دلش به چیزی که از بین نمیره وصل باشه چیزی که فنا نداره هیچوقت تو زندگیش به بن بست نمیرسه. اینم خیلی قبول دارم که نسل ها با سرعت نور تغییر میکنن!
نمیدونم شاید اشتباه میکنم ولی خیلی ها حرفای خدا رو اشتباه میفهمن، شاید اصلا نشنیدن که بخوان بفهمن! نمیدونم، تو این مسائل خود منم تا حدی گیج میشم؛ واسه دیگران حرف زدن راحته ولی تو شرایطش قرار گرفتن واقعا سخته...
من یکی که همیشه از خدا خواستم هیچ وقت احساسم از منطقم پیشی نگیره و این خیلی مهمه خیلی...
امیدوارم که دیگه از این دست اتفاقا نیوفته کلا اتفاق ناخوش نیوفته.
ببخشید که انقد حرف زدم دلم خیلی پر بود...
یا علی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.