شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

پاسخ تست ارشد

سلام
سوال به صورت زیر بود:

ارشد92 سراسری: اگر pKa اسیدی (3-) باشد:
1- میزان اسید تفکیک نشده به گونه تفکیک شده بسیار زیاد است. (0 رای)
00.00%
2- اسید بسیار قوی است. (1 رای)
20.00%
3- pKa نمیتواند عدد منفی باشد. (3 رای)
60.00%
4- اسید بسیار ضعیف است. (1 رای)
20.00%


پاسخ گزینه 2 درست است.
تنها یک نفر از پنج شرکت کننده پاسخ درست را انتخاب کردند.


توضیحات:
عملگر p یک عملگر ریاضی است که به صورت log- (منفی لگاریتم هر عبارت) تعریف می شود و می تواند هر عدد صحیح منفی ، صفر و یا مثبت را داشته باشد. علت استفاده از آن در شیمی این است که محدوده اعداد مورد بررسی را مخصوصا در مورد غلظت یون هیدرونیم و ثابت یونش اسیدها و بازهای ضعیف به حیطه از اعداد منتقل کند تا مقایسه آنها راحتر و سریعتر انجام گردد.
هر چه px (دقت کنید عملگر پی حتما باید کوچک نوشته شود) عدد مثبت تری را شامل شود عدد اولیه کوچک تر بوده است در واقع این عملگر مبنای لگاریتمی عبارت مورد نظر را نشان میدهد.
اگر px=-3 باشد مقدار x برابر خواهد شد با 1000!!!!
بنابراین اسید مربوطه ثابت یونش 1000 خواهد داشت و جزو اسیدهای قوی محسوب می شود. 

موفق باشید

نظرات 2 + ارسال نظر
آشنا دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 22:08

سلام
متوجه شدم
ببخشید من اصولا به خودم اعتماد کامل دارم! یادم اومد چی بود اما شاید اگه این طوری نمیگفتید حافظه منم...
در هر صورت ممنونم استاد

سلام
موفق باشید
یا علی

آشنا دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 19:42

سلاام
استاد میشه لطفا بگید جزوه ای که فرمودید از انتشارات بگیریم صفحه اولش با چه عنوانی شروع شده؟ آخه وقتی رفتم کپی کنم انگار خودش شک داشت که همین باشه، یه جزوه کن فیکون شده ای رو بیرون آورد گفت همینه!!؟؟؟؟ منم از اون جایی که مطمئن نبودم کپی نکردم :ا
بعد یه سوال دیگه اینکه یه موضوعی رو گفتید که روش فکر کنیم این جلسه جواب بدیم چی بود؟؟ هرچی فکر کردم حافظه ام یاری نکرد! شرمنده

سلام
هنوز جزوه رو تحویل انتشارات ندادم شایدم نیازی به این کار نباشد!
اگر به حافظه تان اعتماد نمی کردید و یاداشت می کردید الان حتی جوابشم پیدا کرده بودید!!
یا حق

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.