شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

مقاله نویسی (قسمت چهارم) به نقل از داور مقاله...


سابمیت کردین یعنی چه؟!

اگه یادتون باشه در پست قبلی راجع به «اصطلاحات رایج مقاله نویسی» صحبت کردم. در این پست اما من قصد دارم کمی راجع به سابمیت کردن مقاله بیشتر صحبت کنم.

قبلا گفتم که:

سابمیت (Submit): یعنی شما مقاله رو ارسال کردید به یه ژورنال همین! این اصطلاح خیلی نشون نمیده که شما مقاله نویس هستید!! هر کسی میتونه مقاله سابمیت کنه مهم بقیه ماجراست! یعنی شما اگه بگی من 20 تا مقاله سابمیت کردم این اصلا به معنای توان بالای علمی شما نیست! این یعنی مقاله‌تون رو فرستادید همین و بس!


خب سابمیت کردن بسته به انتشارات، دانشگاه، موسسه یا سازمانی که مالکیت اون ژورنال رو برعهده داره میتونه متفاوت باشه. مثلا برای ارسال مقاله به تمامی ژورنالهای ساینس دایرکت شما باید این کار رو با ساختن یه آی دی در سایت مربوط به اون ژورنال آغاز کنید. مثلا فرض کنیم شما میخواید برای ژورنال مولکولار استراکچر (Molecular Structure) مقاله تون رو بفرستید. اولین کار اینه که به سایت زیر برید و اونجا ثبت نام کنید.

http://ees.elsevier.com/molstruc

بعد از ثبت نام و تایید ایمیل شما میتونید با مراحلی که در سایت هست به آسانی مقاله تون رو ارسال کنید. اگه خواستید بگید من یه راهنمای تصویری از سابمیت مقاله در ساینس دایریکت درست خواهم کرد براتون. اینو یاد بگیرید در اکثر ژورنالهای دیگه هم بلد خواهید لود مقاله سابمیت کنید فقط ممکنه مراحل ارسال مقاله پس و پیش و یا مراحلی کم یا زیاد شده باشه






یه نکته خیلی مهم که همه از من توی ایمیل و مسیج میپرسن و شاید الانم خود شما ندونید اینه که فکر میکنید فقط استادها میتونن مقاله رو ارسال کنن ، در صورتی که این طور نیست و خود شما هم میتونید مقاله رو سابمیت کنید. و نکته دیگه اینکه اصلا فکر نکنید برای ارسال مقاله حتما باید ایمیل آکادمیک داشته باشید! منظورم ایمیلیه که به .ac.ir ختم میشه! شما میتونید با ایمیل یاهو، جیمیل و.. هم مقاله تون رو ارسال کنید. حتی پیشنهاد من به شما اینه که کلا بیخیال ارسال مقاله با ایمیل آکادمیک بشید (چرا؟) چون این ایمیل ها پس از فارغ التحصیلی از شما پس گرفته میشه و شما ارتباطتون رو با اون ژورنال از دست میدید. حتی ممکنه نام دانشگاه تون عوض شه (که این روزها خیلی معمول شده!! و به طبع اون آدرس ایمیل آکادمیکتون هم عوض شه، مثل بلایی که بر سر من اومد و ایمیلم از tmu.ac.ir@ به khu.ac.ir@ عوض شد!! و البته من ضرر نکردم چون از پیشتر فکر حادثه رو کرده بودم و همه مقالاتم رو با یاهو فرستادم). یا یه مورد دیگه اینکه سروری که ایمیل های آکادمیک دانشگاه ما روش قرار داشت هر از چندگاهی انفلونزا میگرفت و ایمیل ها رو دریافت نمیکرد!! بارها شاهد بودم اساتید دانشگاهمون به خاطر دریافت نکردن ایمیل های خیلی مهمشون از طریق ایمیل آکادمیک مجبور به کوچ کردن به یاهو یا جیمیل بودن!! بگذریم لپ کلام اینکه با ایمیل آکادمیک مقاله نفرستید.

در برخی از ژورنال (معمولا سطح پایین) برای ارسال مقاله از روش ارسال ایمیل استفاده میشه! یعنی شما فایل ورد مقاله تون رو به ادیتور اون ژورنال ایمیل میکنید! و همه کارها از این طریق  صورت میگیره!!




پی نوشت : استاد اگه مشکلی یا اشتباهی تو این مطالب دیدین ، لطفا خودتون حذفش کنید.  


ج . پی نوشت: ما برای یادگرفتن و یاددادن وبلاگ زده ایم نه برای حذف کردن.

به امید درج نام شما در یکی از مقالات معتبر جهانی

ممنون از این زحمات شما

یا علی

م. حجتی



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.