شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

Banana-Peel Plastic

سلام


الیف بیلگین ( Elif Bilgin  ) که 16  سال دارد و در ترکیه مشغول تحصیل است با تحقیق بر روی پوست موز و تغییر ساختار سلولز آن، استفاده از این ماده برای تولید پلاستیک را کشف کرد.



پژوهش الیف بیلگین حدود ۲ سال به طول انجامید. او که الگویش ماری کوری است، به نشریه علمی "Science American" می‌گوید که تلاش در راه پیشرفت علم را "وظیفه و تعهد" خود می‌داند.

بیلگین می‌افزاید که قصد دارد راه‌حل‌های بیشتری برای مشکل آلودگی محیط زیست پیدا کند؛ مشکلی که بیشتر از طریق مواد پلاستیکی تولید شده از مشتقات نفت  ایجاد می‌شود. به گفته او، امروزه ‌می‌توان مواد مصنوعی بسیاری از مواد اضافی و دورریز طبیعی مانند پوست میوه انبه، تولید کرد.
الیف بیلگین از نشریه علمی و آمریکایی "Scientific American" جایزه‌ای در این‌باره دریافت کرده است. این جایزه که "Science in Action" نام دارد، ارزشی برابر با ۵۰ هزار دلار دارد.

الیف بیلگین می‌تواند با این جایزه در مسابقه علمی پژوهشگران جوان شرکت کند. این مسابقه در ماه سپتامبر سال جاری در کالیفرنیا برگزار خواهد شد.
Name (Age): Elif Bilgin (16)

Country: Turkey

Project: Going Bananas! Using Banana Peels in the Production of Bio-Plastic as a Replacement for Traditional Petroleum-Based Plastic


Summary: With the addition of a few chemicals, banana peels can be made into a bio-plastic suitable for such applications as cosmetic prostheses or the electrical insulation of cables



نظرات 7 + ارسال نظر
منتظر سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 23:19

سلام
باور کنید الگوی علمی منم ماری کوری ست ولی این دختر کجا و من کجا
چه تیتر قشنگی...
به نظر من واقعا شیمی یه علم تمام نشدنی ست و هر کس بخواد میتونه موفق ترین باشه حتی یه دختر ۱۶ ساله...

سیدعباس میراحمدیان دوشنبه 10 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 21:05

سلام
از یک کیلو موز چقدر پلاستیک در می آید؟
کی میخواد این همه موز بخوره

سلام
در تایلند روزانه 200 تن پوست موز دور ریخته می‌شود (درست و غلطش به گردن ایسنا)
http://isna.ir/fa/news/92040904641/%D8%AA%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%84-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D9%88%D8%B2-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%DB%8C%DA%A9-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2

در ایران نمیدونم!!
ولی در یکی از تحقیقاتم متوجه شدم از پوست گوجه فرنگی هم میشه پلیمر زیست تخریب پذیر درست کرد. فرصت فکر کردن را باید بخودمون بدهیم و همیشه کمبود امکانات را بهانه قرار ندهیم!
این شما و این دنیای وسیع پژوهش
به امید روزی که "تیتر تمامی خبرگزاری ها این باشد که در دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب یکی از دانشجویان شیمی موفق به یک کشف مهم شد"

یا علی

آشنا دوشنبه 10 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 21:01

سلام
بابت راهنمایی هایتان بسیار سپاسگزارم
یا حق

سلام
یقین دارم هر کسی مزد زحمت خودش را دریافت خواهد کرد.
یا علی

آشنا دوشنبه 10 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 19:54

سلام
استعداد شاید باشه ولی امکانات نه!
در هر صورت موافقم که هیچ کاری نشد نداره...

فرمول موفقیت نھایی

* ابتدا خواسته خود را مشخص کنید. دقیق باشید! روشنی بیان نوعی قدرت است.

* دست به عمل بزنید. زیرا داشتن آرزو کافی نیست.

* ببینیدنحوه عملکرد شما برای رسیدن به ھدف، مفید و موثر است یا نه. برای یک فرضیه بی ارزش ،نیروی خود را بیھوده ھدر ندھید.

* فرضیات و شیوه کار خود را آنقدر عوض کنید تا به ھدف برسید. قابلیت انعطاف، باعث می شود که نظرات تازه ای پیدا کنید و به نتایج تازه تری برسید.
یا علی

الفحام دوشنبه 10 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 15:17

سلام

به نظر من میشه تو ی شکوه همچین کشفی انجام بشه. خداییش دانشجوهای فعال و با استعداد زیادی داریم که باید استعدادشون شکوفا بشه و از اون استفاده کنن . انشاءالله با کمک شما و دیگر اساتید خوب دانشکدمون این اتفاق بیفته.

سلام
وقتی برای فکر کردن وقت بگذاریم ان شاءالله موفق می شویم
یا علی

الفحام دوشنبه 10 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:41

سلام

بسیار جالب بود.واقعا خسته نباشید باید بهش گفت.

سلام
به نظرتون میشود در شکوه کشفی مانند ایشان انجام داد!

بنده ای از بندگان بدیا خوب خدا دوشنبه 10 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:41

سلام واقعا باید به این دختر خسته نباشید گفت زیرا موضوع اصلی حال حاضر جهان تحقیقات در راستای جلوگیری از آلودگی در محیط زیست است و به این دختر نیز می توان حتی جایزه نوبل داد
یاعلی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.