شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

کشفیات شیمیست های تجزیه 2

سلام

در امتحان درس شیمی تجزیه II برخی دانشجویان کشفیات جدیدی را در پاسخنامه خود نگاشته اند. برخی از این دوستان حتی شکافتگی عظیمی در علم شیمی ایجاد کرده اند و جالبتر از آن اینکه عده ای از همین شکافندگان ادعایی مافوق تصور در تجزیه دارند که حتی گوش فلک را کر نموده است!!!

به برخی از این کشفیات توجه نمایید.

  

2x77=144!!!!!

(مربوط به سال سوم ابتدایی)


NaCl اسید قوی می باشد.!!!!


  S x (2S)2=4S2



برخی نیز که تجزیه یک و دو را با هم داشته اند این پیش کاهنده را اختراع کردند!



پیش کاهنده فاجانز!!!!!!


عاقبت نگاه کردن فیلم های کابویی=====>          پیش کاهنده جیمز!!!! 



پرمنگنات به عنوان کاهنده قوی !!!!!! باعث می شود ....


و شاهکارهای ضرب و جمع و تفریق


1.3 - 1.7 = 3


2S x S = 3S


2S x S = 3S2


142 + 77 = 217

یا علی



نظرات 32 + ارسال نظر
خخخ دوشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 19:20

سلام . دکتر من امروز دیدم شما وبلاگ دارید داشتم در مورد کروماتوگرافی مطلب جمع می کردم کلی نوشته هاتون را دیدمو خندیدم خخخخ حکیمی

سلام نقطه سال نقطه و نقطه ماه نقطه و نقطه روز نقطه و نقطه ساعت نقطه و نقطه دقیقه نقطه و نقطه ثانیه های نقطه نو نقطه شما نقطه مبارک نقطه تلگرافی نوشتم بخاطر همین نقطه در نقطه شد تا قدر نقطه ها را بهتر درک کنید. همین نقطه اگر اختراع نمی شد چقدر دردسر داشتیم ما اکنون. البته خیلی چیزا هنوز اختراع نشده و ما هنوز چون نمی توانیم مقایسه کنیم نمی تونیم درک کنیم که دردسر داریم. اگر ذهن من یاری کند و شما همان حکیم معروف و مشهور باشید از طریق همین وبلاگ مرا کشف نموده بودید ولی بماند باقی ماجراها./ مطالب مربوط به کشفیات این دوستان انقدر زیاد است که دفتری را به آن اختصاص داده ام و کپی هر یک را نزد گاوصندوق خود نگه داری میکنم! ممنون از اینکه به این وبلاگ قدم گذاشتید جای مطالب مفید شما را خالی نگه می دارم تا در آینده ای نزدیک خودتان پر نمایید./ موفق باشید
یا علی
م. حجتی

آشنا چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:00

سلام
ببخشید استاد میشه لطفا قسمت اول دستگاهی رو هم بزارید بی زحمت؟ بعد جزوه آزمایشگاه دستگاهی همون یدونه فایل پاپکو هست؟

آشنا دوشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:53

سلام
تن دادن به هر چیزی که اتفاق میوفته از نظر من درست نیست...
کسی که خطا میکنه باید صحنه رو به نفع دیگری ترک کنه یا اشتباهشو اصلاح کنه!
ایمان دارم که همه چی حل میشه به امید خدا...
یا حق

سلام
برداشت من از این حدیث اینه که فقط به گذشته به دید عبرت نگاه کنیم نه تاسف!
یا علی

m.n دوشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:40

سلام خدانکنه

همیشه پاینده باشید

سلام
حضرت علی علیه السلام می فرمایند: الخیر ما فی الوقع
خیر انسان در هر آن چیزی است که اتفاق می افتد.
و این باور قلبی من است.
شما نیز پیروز و سربلند باشید
سلامت و امیدوارتر از قبل
یا علی

آشنا دوشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:26

سلام
استاد شما تابستون دستگاهی ارائه میدین؟

سلام
اگر اخراج نشدم! بخاطر اعتراضات دالتونی! ان شاءلله ترم مهر
یا علی

آشنا دوشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:06

سلام
خوشحال شدم همه راضین
قابل شما رو نداشت

سیده ملاک الفحام دوشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:45

سلام

قالب وبلاگمون عالیه ، حرف نداره ، خیلی قشنگه ،دستت درد نکنه آشنای گلم

سلام
واقعا دست ایشان درد نکنه
یا حق

m.n دوشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:28

سلام
چه قالب بانمکی...
اما به سوال فلسفه ی مغزه تو آزمایشگا شیمی چیه؟؟؟
دستش مثله دسته مایکل تو سریاله اکشنه نیکیتا شده
من آآآشق کاغذای مچالشون شدم....یاده خودم افتادم


توبیخ نشم بخاطره این نظر

سلام
اول اینکه تبلیغ فیلم نکنیم مخصوصا از اون فیلما!!!
دوم اینکه آشق درست نیست و عاشق صحیح ه!!!!!
سوم اینکه چرا فکر میکنید باید توبیخ بشید نکنه تبلیغ فیلم کردید و ع و آ کلمه سازی کردید
چهام اینکه موفق باشید!
یا علی

آشنا دوشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 00:02

سلام
نظر لطف شماست
من هیچ کاری نکردم

سلام
با آن همه گرفتاری امتحانی واقعا لطف کردین در حد تیم ملی برزیل
موفق باشید و رستگار
یا علی

منتظر یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:50

سلام
آهان!!!آخه ما خدا روشکر توی آزمایشگاهمون موش دیگه نداشتیم مگرنه من یکی آزمایشگاه برنمیداشتم اصلا!!!البته در بعضی موارد سوسک دیده میشد ها!!!
به هر حال خوشکله و جای تشکر فراوان داره آشنای گرامی

سلام
طفلک موش ها چقدر نچیب تر از اسب ن!

آشنا یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:11

سلام
کاری نکردم
موش آزمایشگاهین دیگه!اون موشه یکیش موسه کامپیوتره لامپشم ایهام داره یا به خاطر همون موس بودنشه لامپ وسط موسه یا میخوان ببینن فاز مغزش روشنه، کار میکنه یا نه

منتظر یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:07

سلام
یه سوال فنی اون موشا اون وسط چیکار میکنن؟؟!
بعد رو سر اون موشه چیه آشنا؟؟

سلام
موشهای هوشمند علاقه مند به شیمی رو میگید!!

محیا حبیب زاده یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:03

سلام
قالب نو مبارک
انصافاْ خیلی خوشگله
با تشکر از زحمات آشنا

سلام
و تشکر از تشریف فرمایی شما
یا علی

آشنا یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:41

سلام
چشم
انشاءالله
به امید آن روز...
یا علی

سلام
بله به امید آن روز
یا علی

آشنا یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:23

سلام
قصدم تعریف از دکتر طالعیه گرامی بود ولی در هر صورت چشم دیگه نمیگم!راستی چرا همش شکایت میشه!؟ چرا همش ساعت 10!!!! درست میشه انشاالله
یادم رفت بنویسم
خانوما پشت صحنه کار میکنن
خواهش میکنم کاری نکردم
یا علی

سلام
وقتی اسم میبرید ممکنه برخی از دوستانتون برخلاف شما علیه ایشان جبهه بگیرند و من نتونم مدیریت حذفی!!! انجام بدم و آش نپخته و نخورده و دهان سوخته باقی بماند.!!!
به خاطر خدا رعایت کنید
در ضمن من از اینکه روش عدالت محور خودم رو بخواهم توضیح بدم خوشحالم از اینکه به مسوولین بگم اینکه روی نمودار بردن نمره ها بدون توجه به حضور در هفته اخر و اول و نیز حضور مستمر در تمامی جلسات و بدون در نظر گرفتن میزان مشارکت علمی موثر درکلاس ظلم به برخی از دانشجویان فعال است.
اینکه استادی با شفافیت و صداقت در حال فرهنگ سازی و افزایش انگیزه باشد و تمامی ایتم های فوق را در افزایش نمره نهایی دانشجویان رعایت کنه، نیاز به تعریف نداره و از سرزنش هیچگاه ناامید نمیشه اینو بهتون قول میدم. چون من به روش نمره دهی خودم ایمان دارم که برمبنای حق و انصاف و عدالت است.
ان شاءلله یک روزی هم بقیه اساتید هم جرات اینرو داشته باشند ریزجزئیات نمره دهی خودشان را در پیشگاه دانشجویان انجام دهند و از اعتراضات دانشجویانشون نترسند.
به امید روزی که ترس از رفتار خشن یک استاد انگیزه یادگیری دانشجویان را کاهش نده.
به امید روزی که دانشجویان فعالتر در کلاسها بیشتر تشویق شوند
به امید روزی که بجای دروس تئوری به دانشجویان سواد کاربردی یاد بدیم.!!
یا علی

آشنا یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 20:07

سلام
به خاطر خراب بودن صفحه عذر میخوام؛لطفا تا قالبو درست کنم و عوضش کنم تحمل کنید
یا علی

سلام
به نظرم من که واقعا خوبه!!
اما چرا اثری از دانشجویان دختر نیست!!
یعنی تفکیک جنسیتی شده !!!
یا علی

[ بدون نام ] یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:43

سلام مجدد
راستی از همه ی اینا جالب تر کاهنده ی جیمز بود
تمام اینا عادین اما زمانی که ما مطلبو به قول دکتر طالعی مثل جغرافی حفظ میکنیم، تازه اونم تو دور اول و مطالعه ی نصفه نیمه، فکر کردنم که کالری میسوزونه!!!! اون وقت اشخاص جدید به دنیای کاشفان علم اضافه میشن

سلام
نکنه نوشتن نام آشنا در نویسنده هم کالری می سوزونه!!1
لطفا له یا علیه اساتید محترم و حتی نام ایشان را در هیچ قسمت وبلاگ ننویسید! به اندازه کافی دردسر احداث وبلاگ و فشارهای حاکم از طرف حاکمان دانشکده من را رنج میده و حسابی تحت فشار قرار داده مخصوصا طومار دالتونی که برای توضیحات اظهر من الشمس آن روز سه شنبه ساعت 10 در حضور رئیس دانشکده باید حضور یابم.
لطفا رعایت بفرمایید و دردسر من رو از این بیشتر نکنید.
ممنون
یا حق

آشنا یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:35

سلام
من اینجام!!!
مگه این امتحانا میذارن من نفس بکشم اونم گروه آلی که من حفظیاتم خیلی بده و همش در حال کلنجار با واکنشهام!
و اینکه من همیشه آشنام،تحت هر شرایطی!!
اون قالبم شاید رایگان نباشه اما شنیدم میشه ازش استفاده کرد فقط نیاز به برنامه نویسی داره که اونو هنوز وقت نکردم درست حسابی یاد بگیرم... در اولین فرصتی که یاد بگیرم خودم یه قالب بهتر از اون درست میکنم
یا علی

سلام بر آشنای غایب
از ظهور مجددتان در صحنه سپاسگذارم
از قالب جدبدتان و زحمت های صمیمانه تان که باورم این است به یادگیری و ایجاد انگیزه در دانشجویان کمک زیادی میکنه، بسیار تشکر میکنم
عزتان زیاد
یا علی

سیده ملاک الفحام یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:54

سلام

استاد این قالب وبلاگ رو عوض کردم ، احساس کردم از قبلیه کمی بهتره ، مال خود بلاگ سکای بود، انشاءالله سر فرصت ، یا من یا آشنا ، یه قالب بهتر واسش جور میکنیم، این یکی خیلی سادست ، زیاد به دلم ننشست ، ولی از هیچی بهتره

سلام
سپاس سپاس سپاس
من خودم هم دنبال یک قالب شیمی میگردم اما رایگان یک قالب دمو کروماتوگرافی واسم ای میل کردن که قالب اصلی شو رایگان نیست شاید زمانی هم ما پولدار شدیم از اون قالب های شگفت انگیز شیمیایی استفاده کردیم.
بهر حال از تلاشتان ممنون راستی از آشنا خبری نیست نکنه غریبه شده و دیگه آشنا نیست!
یا علی مدد

رضا خسروانی شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:59

سلام استاد مثل این که داستان من و دوستان عزیزم بیشترین نظر رو داشت تقریبا25تا که حتی مطالب علمی هم چنین محبوبیتی نداشتند چرا؟
حتی در نظرهای مراحل تقلب نیز از شما سوال کردند هر چند که آموزش بد نداشت و همه ی آن حق با ما بود ولی ممنون که حذفش کردید
درپناه حق
یاعلی

منتظر شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:55

سلام
من توی نوشته هام از این اشتباه ها زیاد میکنم شما لطفا به خودتون نگیرید

سلام
اگر معلم دیکته و ریاضی و انشاء تان مجبورتان میکرد تا 200 مرتبه از رو اشتباهاتان بنویسید دیگه این پیام هم وجود نداشت. ان شاءلله در طرح تحول آموزش و پرورش شاهد این گونه پیام ها نباشیم !!!!!!!!!!!
یا علی

[ بدون نام ] شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:01

سلام
ضمنا استفاده شما از کلمه آدم دوبار پشت سر هم ایهام دارد:
۱- ساده لوحانه (اشتباه شما بدون علم به این قضیه)
۲-سیاست(محترمانه توهین کردن)
من فرض رو به ۱ میذارم
اگه مطمئن بودم ۲ درسته اون وقت ...

سیدعباس میراحمدیان شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:49

سلام
اصلا هم این جوری نیست
من فکر میکردم تبصره نظرم بیان گر حال کلی باشه
از بحث های فقهی در این قسمت میپرهیزم تا حضرت منتظر یا امثال شما اشتباهی مطلبی را متوجه نشوید
به هر حال این ترس با اون ترس فرق میکند
پیروز باشید

سلام
فکر میکنم اگه تغییر رشته بدید به حقوق و بعدش قاضی بشید هم تبصره هاتان کارا تر میشه و هم آینده تان تضمین تر.
یا علی

منتظر شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:08

سلام
خوب به این میگن تیری توی تاریکی زدن
از هیچی که بهتره البته..
البته اگر استاد شما نباشید و برگه ها و کشفیات ما رو به سخره نگیرید
به نظر من آدم باید آدم از خدا بترسه همیشه.این یکی از نشانه های مومن است آقای میر احمدیان!!!!! خدا خیلی خیلی بزرگه و ما خیلی خیلی خیلی کوچیک

سلام
البته من منظورم مسخره کردن کسی نبوده فقط اون تیرهای تاریکی رو در روشنایی نشون دادم تا برخی افراد متوجه باشند چقدر سواد دارند
یا حق

سیدعباس میراحمدیان شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:48

سلام
نه از خدا هم نمیترسم به نظر من آدم گناهکار باید از خدا بترسه
البته وقتایی که به بیراهه میرم میترسما

سلام
با این وجود خدا به ما رحم کنه!!
استغفرالله

سیدعباس میراحمدیان شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:15

سلاااااااااااااااااااااام
انقدر فکرم مشغول بود که یادم رفت اسممو بزنم و الا از دالتون ها که سهله ...
قسم به آسمان ها و زمین بنده از هیچ احدی ترس و واهمه نداشته بیدم
هنوز بنده رو نشناختید
پاینده باشید

سلام
ان شاءلله از خدا که میترسید
ان شاءلله خودتان، خودتان را شناختید!
مؤید باشید
یا علی

سیده ملاک الفحام شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:55

سلام

استاد گاهی وقتا , وقتی آدم هل میشه یا استرس داره یا وقت کم میاره از این اشتباهات پیش میاد....
و اینجاست که شاعر میگه :
خنده ی تلخ من از گریه غم انگیز تر است

سلام
برخی از این اشتباهات ربطی به هل شدن نداره واقعا
یا علی

محیا حبیب زاده شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:51

سلام
...!!
اما استاد واقعاً منم هر وقت یه چیزایی یادم میره جاش نکته هایی می نویسم که فقط خودم میدونم کدوم دانشمند اختراعشون کرده
بعضیاش هم ناشی از استرسه

سلام
من که از عالم دانشمندان خبر ندارم. اما برخی از این کشفیات را حتی کاشفانش هم نمیتونن رمز گشایی کنن.
موفق باشید
یا علی

[ بدون نام ] شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:15

سلام

جسارتا کسی غلط املایی نداشته
خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج
و این داستان ادامه دارد...

سلام
شما دیگه چرا؟
شما که همیشه با نام خودتان وارد می شدید!!
نکنه از دالتون ها می ترسید!
یا حق

منتظر شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:12

سلام
استاد یاد برگه امتحانی خودم افتادم.چون وقتی ناامید میشم از دا دن جواب درست هرچی دم دستم بیاد میتویسم
خلاصه خالی گذاشتن برگه امتحانی تو کار ما نیست(مثل دوستان عزیز ذکر شده...)
البته من ریاضیاتم خوبه ها اینا دیگه خیلی فاجعه بودن خداییش

سلام
یعنی شما هم بله!!
یا علی

8999 شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:42

...

سیده ملاک الفحام شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:39


سلام
اتفاقا اینا گریه دارن اونم از نوع شدید
یا علی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.