شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

نمونه پاسخنامه آزمایشگاه

سلام

امتحان تئوری آزمایشگاههای تجزیه معمولا یکی از سخترین امتحانهای رشته شیمی محسوب می شود و معمولا سوالات  این امتحان با تاکید بر فهم و کاربرد دانشجویان طراحی می شود و پاسخگویی به آن نیازمند هوش و استعداد فراوانی است.

یکی از دانشجویان فعال در آزمایشگاه تجزیه 2 در ترم جاری موفق شدند امتیاز 90 درصدی از امتحان آزمایشگاه را بدست آورند با کسب اجازه از ایشان و با هدف ایجاد انگیزه در دانشجویان جدید پاسخنامه ایشان روی سایت قرار می گیرد.

برای دانلود سوالات اینجا را کلیک کنید



نظرات 12 + ارسال نظر
آشنا یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 00:38

سلام
استاد براتون اومد؟
یه دفعه فرستادم چون حروف E داشت قاطی شده بود با هم دیگه الان کلا فارسی نوشتم دوباره براتون فرستادم!
خیلی ممنونم
یا علی

سیده ملاک الفحام شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:43

الفحام شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:08

مربوط به بحث شیمی معدنی میشد ، حل شد ، ممنونم

سلام
اگر خوب حل نشده از تیزاب سلطانی استفاده کن کاملا حل میشه
یا علی

آشنا شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:05

سلام
اینترنتم حالشون خوبه فقط شارژش تموم شده بود منم چون میخواستم درس بخونم شیطنت نکنم شارژش نکردم! قرنطینه بودم
معدنی نیست! معدنی تجزیه زیست شناسی و... است! این طوری شیرین تره
من8ام امتحان دارم ولی دوست دارم بلد باشم!با اینکه من خیلی ریز شدم تو مباحث...
راستش هنوز نفهمیدم نور معمولی (غیر پلاریزه) قطبی هست یا نه!گرچه میدونم واسه فیزیکه ولی هرچی فکر کردم چیزی یادم نیومد که به درد این مبحث بخوره!!
آب اون شکلی نداریم!!؟ میدونم آب فعال نوری نیست فقط آب دقیقا به همین صورت در بدنه!؟؟؟
باید ایمیل کنم... من امروز یه خورده یه جوریم حواسم نیست ببخشید الان ایمیل میکنم

سلام
در مورد نور صفت قطبیده بهتره تا قطبی ( آخه یکم حساسه بنده خدا بهش زود برمی خوره قطبی اول واسه خرسای شمال کره زمین بکار میره خرسای قطبی بعدش مولکول ها دوست داشتنی که قطبی اند و ناقطبی یک سر دایم مثبت و یک سر دایم منفی)
در تجزیه مبحثی وجود دارد در مورد پلاریمتری که از زاویه چرخش مواد فعال نوری انانتیومترها و مخلوط های راسمیک و ... برای اندازه گیری غلظت آنها استفاده می شود
یک مبحث بسیار شیرینه اونقدر که در صنایع قند و شکر برای اندازه گیری شکر ، گلوکوز فروکتوز و ما بقی قندها از دستگاه قابل حمل (پرتابل) پلاریمتر با دو تا منشور نیکول استفاده می شود.
پیشنهاد میکنم یکم در مورد نور پلاریزه مطلب بخونید تا من بتونم از این زاویه شما رو روشن کنم دقیقا مثله لامپ زنون
فعلا

الفحام شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:50

سلام.
میشه یه توضیحی درمورد روش کلاتومتری با edta ، بدین؟

سلام
منظورتون شلاتومتری یه؟
یا
cytometry؟؟؟
یا در مورد
antibody
???
کلاتومتری نشنیدم تا حالا؟
فکر نمیکنم منظورتون کمپلکسومتری باشه؟

آشنا شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:18

سلام
راستی ببخشید اصلا حواسم نبود
روزتون رو مجددا تبریک میگم،سالم و سلامت زیر پرچم حضرت علی باشید
یا علی

سلام
از لطف شما سپاسگزارم

آشنا شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:16

سلام مجدد
با عرض شرمندگیه فراوان که من انقد سوال میپرسم،خیلی ببخشید
غلط املایی های منو لطفا ندید بگیرید حسابی خسته ام!
3.اگه حلقه پوریفین در خون مقدارش زیاد باشه چه اتفاقی میوفته؟حتی اگه بیشتر از میزان آهن خون در یک فرد سالم باشه!
4.اون طور که من متوجه شدم Hem یه کمپلکسه! با این وصف نقش پروتئین های 4شاخه تو هموگلوبین چیه؟بعد اینکه تعداد vacant در هر یک Hem یدونه اس؟
5.برای اتصال به فلز باز اولویت داره یا نوکلئوفیل؟
6.تمام کمپلکسای چند هسته ای پل سازند؟

سلام
اجازه بدید من پامو در کفش شیمی معدنی نکنم
نه لیاقتشو دارم نه علمشو
پاسخ سوال 3 و 4 دارای شکل و نقاشی هست در سایت یا به صورت میل براتان جواب میدهم امیدوارم خیلی زود جواب رو نخواسته باشید
راستی حال اینترنت تان بهتر شد!

آشنا شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:06

سلام
اول عرض کنم اونی که برای ملاک به عنوان مدیر جواب داده من نیستم!
بعد اینکه نوشتن اون چیزی که تو ذهنه سخت ترین کار دنیاست
و در آخر، استاد میشه لطفا راهنماییم کنید چند تا سوال برام پیش اومده که اگه با اجازتون از شما بپرسم!
1.نور معمولی غیر قطبیه؟
2.میگفتیم چون اثر و چرخش همدیگه رو خنثی میکنن بخاطر همین تصویر آیینه ای برعکس ایجاد میشه مثل آب،پس فعال نوری نیست...آیا آیا آنزیم ها باعث فعال نوری شدن آب میشه؟ آب دقیقا به همیه صورت که در بیرون بدن وجود داره درون بدن هم به همون صورته؟(منظورم از همین لحاظ هاست)

سلام
سوالتون را برام میل کنید لطفا
یعنی آب با فعالیت نوری کشف کردید؟!!
یعنی میتونه سطح نور پلاریزه رو چرخش بده!
یعنی آب با خاصیت چرخش نوری

سیده ملاک الفحام شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:07

فقط می مونه سوالات ، استاد بی زحمت سوال ها رو هم بذارید .

سلام
چشم

سیده ملاک الفحام شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:05

مهری جان ، خداوکیلی گل کاشتی

[ بدون نام ] شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:32

سلام تبریک میگم به این موفقیت رو به این دانشجوی پر تلاش و عزیز
استاد میشه سوالا رو هم بزارید تا بیشتر استفاده کنیم؟
دستگاهی هم اگه پاسخنامه رو گذاشتید سوالارو هم میشه لطف کنید بزارید

8999 شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:27

ishala yerooz pasokhname ma ro bezaran inja ishhhhhhhhhhalaaaaaaaa

سلام
ان شاء الله
یاحق

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.