شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

گزارشکار آنالیز دستگاهی


سلام

تلاش برخی از دوستان در آزمایشگاه تجزیه دستگاهی به صورت گزارشکار زیر است. اگر شما استاد بودید از 10 نمره به این دوستان چند می دادید؟ نگید 10 که باورم نمیشه؟


برای دانلود این گزارشکار زیبا اینجا را کلیک کنید.


نظرات 23 + ارسال نظر
حیدری چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:50

جوهر شوره همان تیزاب است

سلام
جوهر شوره اسید نیتریک است برادر
یا علی

حیدری چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:48

سلام استاد
تیزاب سلطانی برای شناختن عیار طلا کاربرد دارد
برای این کار باید طلای مورد نظر را چندین بار بر روی سنگ محک بکشیم و سپس با قطره چکان چند قطره از تیزاب سلطانی را روی خطوط طلا بچکانیم هر قدر عیار طلا بالا باشد تیزاب کمتر آن را از بین میبرد و قرمز میکند.
گفتنی است که سنگ محک،سنگی است سیلیسی از جنس سنگهای آذرین و سیاه رنگ که تیزاب سلطانی روی آن اثر ندارد.
هر زمان سنگ محک پر شد و جای خالی برروی آن برای محک زدن دوباره نبود میشود روی سنگ را تیز آب ریخته و سپس روی آن نمک میپاشیم و بعد با آب آن را میشوریم(البته طلا فروش ها نه ما)
استاد خوب بودش؟

سلام
قسمت بعدی سوال این بود چرا؟
تیزاب سلطانی از مخلوط کدام دو اسید تشکیل شده؟ چه حجمی از محلول غلیط هر کدام؟ چرااااااااااااااااااااااااااااااااا؟
نقش یون نیترات چیست؟
کدام نقش اکسنده را دارد و کدام نقش اسید؟
فراورده واکنش چیست؟
چرا این مخلوط طلا را حل میکند فراورده حاصل چیست؟


و هزاران چرای دیگر!!
یا علی

حیدری چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:02

سلام
کاملش چی میشه استادجونم؟

سلام
کاملش تلاش میخاد و یک یاعلی
یا حق

حیدری چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:52

سلام استادجونم
اینی که گفتم درست بود یا غلط؟

سلام
درست بود اما کامل نبود
یا علی

حیدری سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 00:29

سلام
اسید نیتریک1 و اسید کلریدریک3
شاید به خاطر این باشه که طلا رو تو خودش حل بکنه،شاید

حیدری دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 22:11

سلام استاد
تیزاب سلطانی مخلوطی از HNO3 و HCl هستش (قوی ترین اسید)

سلام
درصدشون رو هم میتونید بگید
سه به یک اند کدومشون سه و چرا؟
یا علی

[ بدون نام ] یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 15:23

مرسی
تیزاب سلطانی یک قسمت Hno3 وسه قسمت H2so4 است.
البته اگه اشتباه نکنم

سلام
این دو تا رو هم بریزید گاز NO2 اش خفه تان میکنه
اسید سولفوریک در اثر واکنش با اسید نیتریک ، یون نیترونیوم تولید می کند که در فرآیند نیترودار کردن ترکیبات استفاده می شود .
کاملا غلطه
یا علی

انجامی یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 15:02

سلام استاد عزیز
من همون انجامی هستم که.....
دست شما درد نکنه بابت نمره هاشون

در ضمن من که ندیدم کسی پشت سر شما بد بگه
هر کسی هم چیزی گفته فقط خوبی گفته
اگه بجز این باشه اصلا با من طرفه

سلام
از خنده هاتون معلومه که خودتون هستید
لب هاتان همیشه خندان
اون موضوع هم زیاد مهم نیست که شما بخواهید ذهنتون رو درگیر کنید
گذر زمان همه چیز رو حل خواهد کرد درست مثله تیزاب سلطانی!
راستی میدانید فرمول تیزاب سلطانی چیست؟

راستی این سوال من که احسام در تاریکی به چه رنگی هستند هنوز از طرف شما پاسخی داده نشده براستی لباس سبز شما در تاریکی همان سبز باقی می ماند یا قرمز می شود
شایدم سفید بشود مانند سفید برفی
یا حق

انجامی جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:02

سلام استاد عزیز
گزارشکارشون کمی ایراد داشت ولی
عالی بود


مرحمت فرموده نمره کامل بدهید
خیلی تلاش کردن واسه این گزارشکار
گناه دارن

سلام
از کجا معلوم شما همان انجامی باشید که همش خندان ه

خانم حسینی که واقعا تلاش کردند و با یک جلسه غیبت در این آز کلی نمره از دست فرمودند

تازه من بیشتر گناه دارم نشنیدین کلی لعن و نفرین پشت سرمه همین الان
اونم بخاطر اینکه نمره یکی رو از 16 و 25 رسوندم به 18 تا به فرمایش خودش اخراج نشه
یا حق

حسینی جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 19:55

سلام
منم از دیدن گزارشکار شگفت زده شدم
ولی باید گفت با همه کااستی ها باز هم نمونه یک
گزارشکار عالی هست.
استاد عزیز لطفا سخت نگیرید

با تشکر

سلام
معلومه که واقعا آقای صفدر نژاد زحمت زیادی کشیده اند خوش به حال شما که در گروه ایشان بودید
حیف شد با یک جلسه غیبت نمره امتحانی تان یکم پایین شد و گرنه یک نمره 19 بیست هم از این درس به ارمغان می بردید
یا علی

حیدری جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 18:58

درود بر شما
قطعا بی عیب و نقص کامل،خداوند هستش و ما و کارمون هم ازین قاعده مستثنی نیست
بعدشم، بنظرم استاد زیاد طرفدار خانم الفحام هستند،هرچی میگید قبول میکنن
در هر صورت،سپاسگزارم ازتون

سلام
شاید هم ایشان زیاد طرفدار ما باشد
یا حق

حیدری جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 18:57

درود بر شما
قطعا بی عیب و نقص کامل،خداوند هستش و ما و کارمون هم ازین قاعده مستثنی نیست
بعدشم، بنظرم استاد زیاد طرفدار خانم الفحام هستند،هرچی میگیدپن قبول میکنن
در هر صورت،سپاسگزارم ازتون

سلام
مگر قرار نبود کپی پیس در کار نباشد

سیده ملاک الفحام جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 17:40

سلام

من نمره ی 10 ندادم چون نمره ی 10 مال کاری هستش که اصلا هیچ عیب و نقصی نداشته باشه ؛ به هر حال باید یک فرقی بین کار شما و کار بی نقص و عیب باشه. ولی به هر حال خیلی مرتب بوده و دستتون درد نکنه . ولی به گفته ی استاد کمی عیب داشته.

سلام
آفرین بر جسارت شما
دوستان هم باید بپیذیرند کارشون بی عیب نیست هر چند جزئی
یا حق

[ بدون نام ] جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:44

سلام
گزارشکار از این تمیز تر میخایین استاااااااد......حالا که رفرنس ندارید اینو رفرنس قرار بدید

IP: 109.125.162.25
سلام
بله گزارشکار از این تمیزتر می شود
یا علی

حیدری جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:08

سلام به همه عزیزان
سوال برام پیش اومد که چرا بچه ها نمره 10 از 10 نمیدن؟؟؟

سلام
چون نمره 10 متعلق به استاداس
یا علی

صفدری نژاد پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 19:23

سلام استاد
اگه نمره دادن دست من بود واقعا به این زحمتی که گروه کشیده از10نمره 10 میدادم،یک مقایسه کوچیک خیلی چیزها را نشان میدهد
ممنون استاد

سلام
واقعا زحمت کشیده اید
متاسفانه رفرنس (مرجع) برای مقایسه ندارم استاد
یا حق

سیده ملاک الفحام پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 19:11

سلام

خیلی تمیز و جالب بود

اگه من بودم 9 می دادم.

سلام
ممنون از لطف شما
حتما نظرتان را منظور میکنم
یا حق

سیدعباس میراحمدیان پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 15:49

سلام
به علت ضیغ وقت نگاهی اجمالی وگذرا به مطالب کردم
معلوم است تهیه مطالب با تلاش و کوشش همراه بوده است
ضمن عرض خسته نباشی به دوستان و نیز استاد گرامی
من در سطحی نیستم که تعیین نمره کنم ولی نمره بالایی
میدادم مثلا ۹ (نگفتم ۱۰ چون استاد فرمود)

سلام
چرا نه و نیم ندادید پس
ممنون از نگاه اجمالیتان
و ضیغ وقت تان
یا حق

آرش قاسمی رجاء پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 13:14

ناز باشید ایشالله

حیدری پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:48

سلام استاد
عذر میخوام که سلام نکردم،گزارشو دیدم اینجا واقعا شگفت زده شدم
استاد نواقص ممتاسفانه همه جا هست،شما نیمه پر لیوان رو نگاه کنید
آقای قاسمی از شما هم کمال سپاسگزاری رو دارم،امیدوارم این گزارش کار ارزش این تعریفایی که کردی رو داشته باشه

در پناه یزدان باشید

سلام
شما نیز در پناه ایزد سلامت باشید

آرش قاسمی رجاء پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:17

صبح شیمیست های حوان به زیبایی.آقای دکتر فایل این عزیزان را دانلود کرده و از نظر گذراندیم. الحق که سنگ تموم که هیچ بلکه سنگ حجرالاصود هم کم میاوردتشکر می کنم از ۳عزیز فوق خصوصا و خصوصا آقایون چراکه از صمیمی ترین دوستان من هستن و بودن در آزمایشگاه در کنارشان بسیار لذت بخش.لطف فرموده نمره دوستان را بیش از اندازه مجاز با درصد چربی بالا مرقوم بفرمایید.لیاقت اون رو دارند خداییش

سلام
معلومه اول صب چلوکباب سلطانی رو خوردید و با چوپان دروغگو هم مفصل مذاکره کرده اید.
انصافا زحمت کشیده اند اما نواقصی هم در کار است هر چند جزئی اما هست!!!
یا حق

!!!!!!! پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:33

استاد گزارش کار رو چرا گذاشتید اینجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سلام
دارم نظر خواهی میکنم ببینم نمره شما چند باشه خوبه!
در ضمن
ذکات علم نشر آن است
یا علی


(لطفا گربه هم سلام تون رو نخوره)

آشنا پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 06:36

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.