شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

صبر

 فَاصبِر لِحُکمِ رَبِّکَ وَ لا تَکُن کَصاحِبِ الحُوتِ (قلم(۶۸)/۴۸)؛ 


منتظر فرمان پروردگارت باش، استقامت و شکیبایی کن و مانند صاحب


 ماهی (یونس) مباش (که بر اثر ترک شکیبایی لازم، گرفتار آن همه مشکلات و مرارت شد).


و شکیبایی کن که خداوند پاداش نیکوکاران را ضایع نخواهد کرد.

نظرات 32 + ارسال نظر
یه عاشق یکشنبه 4 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 21:53

سلام استادامروزازدستت ناراحت شدم

فرستاده ی حق جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 00:17

حیف که به احترام استادتون قول دادم چیزی نگم ولی خودتو نکش ,نمرتو میگیری.

انقدرم مطلوم نمایی نکن. دیگه از این بچه بازیا قدیمی شده که البته از شخصی مثه شما بیشتراز این توقعی نیست.

IP: 2.178.141.196
سلام
قابل توجه فرستاده حق ، آنتی آشنا
اینجا کسی برای نمره فعالیت نمیکنه
کاش به احترام استادهای خودتون هیچ نمیگفتی تا به شاگردی چون شما که متانت و ادب و وقار در کلامش هویداس ببالن
عزت زیاد
یا حق

... پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 22:04

... پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 22:04

گنه کرد در بلخ آهنگری

به شوشتر زدتد گردن مسگری

سلام
اینم لینک این ضرب المثل
http://www.aparat.com/v/KP8XT


وقتی جذب این ضرب المثل میشی، میبینی این قضیه بارها و بارها در زندگی تک تک ما رخ داده.

یعنی در زندگی ما، یکسری اتفاقاتی رخ داده که سبب شده ما در یکی از سه وضعیت زیر قرار بگیریم:


1- گناهکاری که خودش میداند خلافی کرده اما از مجازات به یک نحوی در میرود و کسی دیگر مجازات میشود.

2- آدم از همه جا بیخبری که به خاطر خلاف یکی دیگه مجازات شده.

3- صادر کننده رای، به طوریک قضاوت اشتباه کردیم و حق دیگری را خوردیم و به رفیق خود دادیم.



اگر در زندگیتون،در یک رخدادی در نقش آهنگر بودین یا مسگر یا گردن زن، بگین قضیه چی بوده.

(اعتراف کردن بعضی وقت ها به سبک شدن آدم کمک میکند)
یا حق

آشنا پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 17:20

سلام
بستگی داره که از چه منظر به موضوع نگاه کنید.... *شیرین بازی* برای کسیه که منظور و مقصود بدی پشت این کاراش داره!
خیالتون رو راحت کنم، فکر کسی از نظر من بسته اس که این حرفو به میون میاره که به مقصودت میرسی!! میشه لطفا عنوان کنید کدوم مقصود؟؟ دوباره این رو میگم که همه رو به یه چشم نمیبینن!
اگر من حرفی زدم در حمایت برای کسی بود که از صحت کارش با خبرم حالا اون شخص هر کسی میتونه باشه، تنها کاری که میتونم بکنم اظهار تاسف برای کسیه که منظور منو اینطوری برداشت کنه!
در ضمن احترام به عمله نه اینکه آدم هر حرفی رو که میخواد به طرف بزنه بعد برای زیر سوال بردن شخص دیگه تو کامنت بعدی اظهار ادب کنه!! هر کسی با جملات و حرفاش شخصیتش رو نشون میده...
در آخر عرض کنم خدمتتون که اعضای این وبلاگ از نظر من خانواده ی تجزیه برای من هستن.. همشون از دوستان من و استاد من هستن ... اگر کسی به خانواده ی شما بی احترامی کنه شما ساکت میشینید؟؟؟؟
الان که میبینم استاد هم راضی نیستن، من هم به شما جوابی نمیدم و اگر با این کار استاد رو ناراحت کردم که فکر کنن چرا به جای ایشون جواب دادم،عذر میخوام شرمنده قصدم به جای ایشون جواب دادن نبود، قصدم ابراز ناراحتی خودم از این برخوردا بود...
عذر میخوام
عذر میخوام
شرمنده
یا علی

... پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 17:09

سلام

ممنون استاد

فرستاده ی حق پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 15:27

من نمیدونم این شیرین بازیا بس نیس که اینجام بعضیا ادامش میدن؟؟؟؟ (آشنا )
وقتی خود استادتون هم از قدرت عقل برخورداره هماز قدرت دست برای تایپ . موندم تو این وسط چیکاره ای؟؟!!!

برای جواب شمام باید بگم من خاک پای استادای خودمم هستم و هنوز از شاگردی کردن استادتون بی بهره ام.

اومدم اینجا مطلب علمی بنا به گفته ی یکی از دانشجوهابردارم که متاسفانه اینجا همه چیز بود به جز مطلب علمی.

الان هم به احترام استادتون دیگه هیچی نمیگم (آشنا) که بدتراز اینهارو باید به شما گفت.

IP: 2.178.87.147
سلام هم نام خداست و هم آغازین کلام برای آشنایی
آنکس که بی بهره است من هستم از داشتن هم چون شمایی که دنبال دانش جستجو می کنید
حق با شماست این اواخر مطلب علمی وبلاگ کمرنگ شده
بفرمایید دنبال کدوم مطلب علمی می گردید شاید بتوانم راهنمایی تان کنم
از اینکه به احترام حقیر خویشتن داری میکنید از شما ممنونم اما به نظرم می رسد که رسم و قاعده علمی کسب دانش ، شناخته شدن موقع یادگیری است مگر آنکه یادگیرنده از پرسیدن مطلبی خجالت زده شود.
و اولین الفبای یادگیری تواضع است.
از اینکه این همه راه تشریف آوردید و به ما سر زدید کمال تشکر رو دارم و اگر مطلب مورد نظر شما در این وبلاگ یافت نمی شود به وبلاگ های دیگر سر بزنید باشد که شما نیز به مطالب مورد نظرتان دست یابید
عزت زیاد
و ایام دولت پر دوام
یا حق
م. حجتی

... پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 13:00

اما خدا که همه چیو میدونن ، میدونن که کی داره دروغ میگه کی داره راست میگه ، مهم خداست که میدونن ؛ بقیه چه اهمیتی دارن ؟
خداوند نمیگن که خوبی کردن جرمه ، شما نیکی کنید و در دجله بندازید که خداوند در بیابان جواب میدهند ، بیابانی که واقعا احتیاج دارید
اگه یه نفر بد بود دلیل نمیشه که همه بد باشن
اونا چه گناهی کردن که یه نفر بد شده؟
شما به خدا توکل کنید و باقی قضیه رو به خدا بسپارید ، خود خداوند همه چیو درست میکنن
اصلا کل قضیه رو به خدا بسپارید و فقط به خدا توکل کنید و از خدا یاری بخواهید و فقط چشم امیدتون به خدا باشه
خدا جای حق نشستن ، حق به حق دار میرسه
شما خدارو دارید ، پس چرا ناراحت باشید وقتی خداوند هستن ؟

IP: 2.178.59.208

... پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:48

سلام

لطفا کسی من که ... هستم رو با اون شخص....... اشتباه نگیرد

ما یک نفر نیستیم

خانوم و یا آقای چند نقطه مگه کمبود اسمه که با چندتا نقطه وارد میشی یه وقت فکر نکردی شاید یه نفر فکر کنه ما یکی هستیم ؟

IP: 2.178.59.208

..... پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:12

شما خودتو ناراحت نکن
به مقصودت میرسی آشنا خانوم

IP: 2.178.87.53

آشنا پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:48

سلام
متاسفم واسه کسی که نمیتونه مودب باشه و انقد نمیدونه آدم با دیگران باید چجوری صحبت کنه مخصوصا کسی که از آدم بزرگ تره حالا بی خیال این قضیه که استادشه و دِینی رو گردن ما داره!!
شنیدید که میگن آدما تا ابد مدیون کسی هستن که حتی یه لغت به اونها یاد بده؟؟....متاسفم...
فرستاده ی حق!!!! چقدم این اسم برازنده ی این حرفاست
بیشتر متاسفم واسه افرادی که از صداقت و سالم بودنو صاف و سادگیه دیگران سوء استفاده میکنن!!! انگار ماها عادت کردیم همه بهمون پشت کنن و خیانت ببینیمو و تو سری بخوریم!
این جور افراد به آدمای با شخصیت و درست آلرژی دارن که مشکل خودشونه میتونن برن آب خنک بخورن

فرستاده ی حق پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:36

متاسفم برای استادی که انقدر فکرش بسته است!!!!!!!

IP: 2.178.87.53
اول هر کار خدا را یاد کنیم
دوم سلام رو فراموش نکنیم
از فرستاده حق انتظار حق داشتم
ممنون از اینکه به فکر من هستید و به فکره فکر من
یا حق

آشنا پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:07

سلام
همه رو به یه چشم نمیبینن...

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:50

سلام

از قضا اگه یک نفر دروغ بگه همه عالم و آدم دروغگو نیستن

سلام
وقتی آدم با ظاهر موجه مذهبی می یاد از خدا و پیامبر و ائمه اطهار مایه میزاره و حاضره دست بزنه به قرآن
من که کلا برای همه دعا میکنم که عاقبتمون بخیر بشه ان شالله.
ولی در کل کمک کردن به افراد در این مملکت جرمه
اونم جرم نابخشودنی
شما دیروز با ارفاق نمره به گفته خودش کسی رو از اخراج شدن نجات میدی امروز باید به جای تشکر ، نفرین بشنوی. چه جالب

آشنا پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 06:02

سلام
دوست چند نقطه ی گرامی! یه استاد علاوه بر یاد دادن علم و آموزش نحوه ی یادگیریه دانشجو و هدایت علمیه اون، یه انسان برای جامعه تربیت میکنه... هدف از "آموزش و پرورش" در هر دوره تحصیلی، صرفا آموزش علم از نوع جدا از اخلاق نیست! و ....
موفق و صبور باشید
یا علی

........... پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 03:24

چقدر پر حاشیه................................... چه استاد پر حاشیه ای شما شیمی درس میدید یا حاشیه بین دانشجوهاتون؟وبلگتونو علمی کنید و به شاگرداتون علم بیاموزید نه....خوبنه نزدیک امتحاناست این وضعیته

سلام
2.178.21.60
همین که اینقدر جرات نداری با اسم واقعی خودتان تشریف بیاورید معلومه نیت خوبی ندارید
بهر تقدیر از اینکه اینجا تشریف می آورید و نظر میدید ممنون. من تا به حال حاشیه درس ندادم و فکر هم نمیکنم حاشیه درس دادنی باشه!
وبلاگم من علمی هست و سعی من نیز اینه همه افراد از تنوع علمی اش لذت ببرن ولی بهر حال ممنون از توصیه خوبتان
من هم این توصیه علی (ع) را برایتان مینویسم
""...پسرم از دوستى با احمق بپرهیز، چرا که مى ‏خواهد به تو نفعى رساند امّا دچار زیانت مى ‏کند. از دوستى با بخیل بپرهیز، زیرا آنچه را که سخت به آن نیاز دارى از تو دریغ مى ‏دارد. و از دوستى با بدکار(گناهکار) بپرهیز، که با اندک بهایى تو را مى‏ فروشد. و از دوستى با دروغگو بپرهیز، که او به سراب ماند: دور را به تو نزدیک، و نزدیک را دور می نمایاند".

سیده ملاک الفحام چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 23:23

به به .میبینم که از قافله جاموندم...

من تازه به موضوع پی بردم... استاد زیاد فکرتون رو درگیر و خسته نکنید. این نیز می گذرد... به دانشجوهای خوبتون فکر کنید

سلام
چشم
به دانشجویان خوبمان فکر میکنم راستی این دانشجویان خوب امروزمان قول میدن فردا بد نشن
یا علی

محیا حبیب زاده چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 22:52

سلام مجدد
استاد کلی امیدوار شدم من تازه اون روز در همون ساعت امتحان داشتم و از قضا شماره ی کلاس عوض شده بود اما بنده اونقد خونسرد بودم فکر کنم با توجه به فرمایش شما باید یکم به خودم امیدوار باشم
انشاا... موفق باشید

سلام
این " از قضا" در جملات شما مرا یاد داستان چوپان دروغگو انداخت.
" از قضا روزی گرگی به گله زد. چوپان فریاد کرد و کمک خواست. مردم گمان کردند که باز دروغ می گوید. هرچه فریاد زد هیچکس به کمک او نرفت. چوپان دروغگو تنها ماند و گرگ گوسفندان اورا درید.

کلمه ها و ترکیبات تازه:

از قضا : اتفاقا"

فرمایش نبود از طرف ما فرسایش کلیدهای کیبوردمان بود و التماس دعا
شما نیز درپناه حق پاینده باشید
یا علی

حیدری چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 22:09

استاد به هر دو ایمیل تون فرستادم بازم
رسید یه خبر بدید خواهش میکنم

سلام
لطفا با ورد 2003 ذخیره و بعدش ارسال کنید یا پی دی افش کنید
یا حق

حیدری چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 21:50

استاد ایمیل تون رو مینویسید برام دوباره لطفا؟

سلام
mohammad.hojjati@gmail.com
M_hojjati@azad.ac.ir

حیدری چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 21:43

استاد دو مرتبه فرستادم گزارش رو

سلام
هنوزم که نرسیده احتمالا پشت فیلترها گیر کرده
نکنه برای یک محمد حجتی دیگه میفرستید
اخه
محمد حجتی خیلی زیاده کافیه یه سرچ بکنی توی اینترنت
یا حق

آشنا چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 21:42

حیدری چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 21:27

درود بر شما جناب آقای دکتر
استاد این گزارش کار ما رسید به دستتون؟
ایمیل رسید؟
با سپاس

سلام
هنوز که نرسیده است!
یا حق

سید عباس میراحمدیان چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 21:13

سلام
خواستم الان که آن هستید سلام داده باشم
درمورد گزینه های ۱ تا ۱۰ هم خیلی ممنون
باشد تا جبران کنیم

سلام
یعنی شما هم الان آن هستید
گزینه 10 اش خیلی وقت گیره
ان شالله جبران کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یا علی

آشنا چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 21:11

سلام به همه
لینک!!! اضطراب آور!!!
بچه ها دارن به استاد دلگرمی میدن هر کی به نوبه ی خودش... ولی حق با شماست اگه به حالت قبل برگردیم خیلی دوستانه تر و بهتره

سلام
بچه ها دارن به من دلگرمی میدن پس بگو چرا اینقدر خیلی گرمم شده
ممنون از این دل گرمی هاتان
وجودتان پر از نجابت و راستی هاتان درست
یا حق

... چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:52

نخستین پاداش بردباراز بردباری اش آن که ، مردم در برابر نادان ، پشتیبان او خواهند بود .

نهج البلاغه

... چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:47

انسان شکیبا ، پیروزی را از دست نمی دهد ، هر چند زمان آن طولانی شود.

نهج البلاغه

آرش قاسمی رجاء چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:42

سلام به همه.شبتون بخیر و خوشی.از دوستان خواهش دارم اونم صمیمانه که لینک های اضطراب آور نگذارند.چند لینکی است که صحبت در مورد صبر و شکیبایی است.کم کم داریم ترس را بر خودمان مستولی شده می بینیم.گویا طوفانی در راه است.از آقای دکتر تقاضامندم در مورد این موضوع اظهارنظر بفرمایند.

سلام
امیدوارم نمره دستگاهی شما هم مانند کلاس تان و مخصوصا آواتورتان بیست شود!
یا حق

! چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:41

فکر میکنم دیگه موضوع وبلاگ از بحث شیمی به مباحث علوم دینی داره تغییر میکنه

سلام
کاملا حق با شماست
در حال تهیه نمونه سوالات تجزیه 1 و 2 و 3 (دستگاهی) تازه اگر وقت کردم 4 (کارشناسی ارشد) و باز اگه وقتم بیشتر آزاد شد 5 (دکتری) و 6 (تجزیه پیشرفته!!) و 7 (تجزیه فوق پیشرفته!!!!!) 8 (مهارت استوکیومتری در 30 ثانیه!!!)
9 (مهارت کار با کروماتوگرافی)
10 (فقط خواستم روند بشه!!!!!)
هستم. (فعل جمله اول هست!!!)
یا حق

محیا حبیب زاده چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:33

سلام
حق با شماست استاد کلاً زندگی یه جورایی به صبرش وابسته اس من توی صبر کردن یکم ضعیفم اما امیدوارم خدا به همه مون صبر بده اونم خییییلی زیاد

سلام
حق با کسی است که راست میگه مثله شما.
محیایی که اون روز برای لحظه ای در راهرو دیدم صبور و پرطاقت سر زنده و پرانرژی بود.
و فکر میکنم دنبال آشناها میگشت
ان شالله
یا حق

... چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:19

ای اهل ایمان ، هرگز نباید قومی ، قوم دیگر را مسخره کند ، شاید آن قوم که مسخره می کنید بهترین مومنان باشند و نیز بین زنان با ایمان ، قومی دیگری را مسخره نکند که بسا آن قوم بهترین آن زنانند و هرگز عیبجویی از همدینان خود مکنید و بنام و لقب های زشت همدیگر را نخوانید که پس از ایمان به خدا ، نام فسق(بر مومن نهند ) بسیار زشت است و هر که از فسق و گناه بدرگاه خدا توبه نکند بسیار ظالم است


سوره مبارکه حجرات ، آیه11

...

سیدعباس میراحمدیان چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 18:35

سلام
این موضوع ایهام دارد:
۱- صبر تا زمان تلافی
۲-بخشش و نیکی پیشه کردن و عدم تلافی
یا حق

سلام
هیچم ابهام نداره
صبر کردن و عدم تلافی
یا علی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.