شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram


عکس بالا یکی از عکسهای هک شده بر روی صفحه‌ای 12اینچی مسی با روکش طلا است که 36سال پیش توسط فضاپیمای وُویـِجـِر به فضا ارسال شده است! به امید اینکه روزی فرا زمینیها با دیدن عکسها، صداها و نشان های قرار داده شده در این فضاپیما نشانی جایگاه زمین در منظومه شمسی و همچنین طرز زندگی ما و ... را پیدا کنند و روزی برای دیدن ما بیایند!
امروز بین تمام عکسهایی که در این فضاپیما قرار داده شده این عکس (عکس بالا) و ارتباطش با شیمی دلیل نوشتن این پست بود. در عکس، اتم های هیدروژن، کربن، نیتروژن، اکسیژن و فسفر به همراه تعداد الکترون هایشان و همچنین چهار ساختار شیمیایی سازنده DNA (یعنی آدنین، گوانین، سیتوزین و تیمین) رسم شده اند.
جالب اینجاست که به 55زبان دنیا پیام خوشامدگویی در همین صفحه‌ای 12اینچی مسی با روکش طلا قرار داده شده است! پیامی که به زبان فارسی در وویجر قرار داده شده، شامل شعر «بنی آدم اعضای یکدیگرند» سعدی است. متن پیام فارسی از این قرار است:
    درود بر ساکنین ماوراء آسمان‌ها، بنی‌آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند. چون عضوی به‌درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار.

پیشنهاد میکنم این لینک از ویکیپدیا راجع به این دو کاوشکر را بخوانید و یا به وب‌گاه وویجر در سایت ناساسر بزنید.
نظرات 7 + ارسال نظر
محیا حبیب زاده شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 22:40

با سلام خدمت استاد محترم و دوستای خوبم
در جواب ملاک جون باید بگم پس من باید چی بگم که 9 واحد آزمایشگاه دارم!!!!!
حالا ببینید چی می کشم مسلماً به همین نسبت هم مدام دانشگاهم لازم دیدم اینو بگم و تا حدی نبودم رو توجیه کنم چون واقعاً فقط یا دانشگاهم یا گزارشکار می نویسم.

ُسلام
پیشنهاد میکنم در دانشگاه گزارش کار بنویسید تا یکم جلو بیوفتید!
یا حق

سیده ملاک الفحام جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 18:24

بله موافقم

درس عبرت شد برام .

سیده ملاک الفحام جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 13:57

سلام

استراحت بعد از امتحان بود تمام شد.
اما الان فعلا در حال له شدن هستیم استاد. 4 واحد آزمایشگاه و تهیه گذارش کارها یک طرف ، و درس خواندن برای امتحانات میانترم در طرفی دیگر...

سلام
اگه آنتروپی تان را از اول منفی میکردید الان دلتا جی تان همیشه منفی بود و خیالتان راحت
یا حق

آشنا جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 03:49

سلام
متوجهم
خواهش میکنم کاری نکردم

یا علی

آشنا چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 18:43

سلام
استاد، سه تا مسئله میمونه که حلش رو به شما میسپارم چون "واقعا" نمیدونم باید چیکارش کنم
این که:
1. فکر میکنم با بالا اومدن صفحه مشخصه!
2. با اکسپلورر که باز میکنم سوالای ارشد از کادر بیرون زده اونم شدیدا... نصفه سوالا معلوم نیست!!! چرا اینطوریه؟؟ولی با فایر فاکس و کروم!!! اینطوری نیست.
3. وقتی پیج کامنتا رو باز میکنم همه ی مطالب یه جا مشخص نیست (انگار صفحه برای متنا کوچیکه!) باید حتما Maximize رو بزنم!!!
در ضمن اون قالبی رو که میخواستم نشد که اینجا بزارم وقتی میذاشتم میگفت متنا رمز دارن!!!
خسته نباشید
یا علی

سلام
هنوز وقت برای بررسی پیدا نکردم!!!
ممنون از زحمات شما
قالب زیبایی انتخاب کردید به نظرم که خوبه البته این نظر شخص خودمه اما خودم تابع نظر جمع هستم!
یا حق

سیده ملاک الفحام چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 16:26



ممنون.انشاء الله

سلام
ان شاءالله تان قبول باد!
یا حق

سیده ملاک الفحام سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 21:01

مطالب بعدی که قراره بفرستم(تایپ کنم) در مورد تجزیه 2 هست.فعلا کمی استراحت می کنم بعدا شروع می کنم به تایپ.

سلام
خیلی خوشحالم که شاهد ضریب فعالیت شما بالاخره بالاتر از صفر قرار گرفت امیدوارم با تنظیم قدرت یونی تان در همین شاهد مطالب جالب، ابتکاری و نو در کمال جذابیت باشیم.
راستش از دیدن مطلبتان ذوق کردم.
یا حق

استراحتان خیلی طول کشید فکر کنم به خواب شیرین ، ملاک رفته باشد!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.