شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

هر چیزی را باور نکنید!

دانشجویی به خاطر پروژه ای که ارائه داد ، مفتخر به دریافت جایزه ی اول شد.او از 50 نفر خواسته بود تا داد خواستی برای مهار سخت یا حذف یک ماده شیمیایی به نام (( دی هیدروژن مونوکسید)) را امضا کنند.دلایل او برای این درخواست ، از این قرار بود:


1_ مقدار زیاد آن باعث استفراغ می شود.

2_ یکی از اصلی ترین عوامل جو گلخانه ای کره ی زمین است.

3_ وقتی که به صورت بخار باشد ، باعث سوختگی شدید می شود.

4_ استنشاق تصادفی آن مرگ آور است.

5_ روی ترمز اتومبیل ها اثر منفی می گذارد.

6_ از عوامل اصلی فرسایش زمین است.

7_ محققان دی هیدروژن مونوکسید را در تمامی غدد سرطانی یافته اند.


از آن 50 نفر ، 43 نفر دادخواست را امضا کردند.6 نفر نظر خاصی نداشتند و فقط 1 نفر می دانست که ماده ی شیمیایی (( دی هیدروژن مونوکسید )) همان آب است !!!


عنوان پروژه این بود : (( ما چقدر زود باور هستیم! ))



(مرجع : 2 هفته نامه ی موفقیت ، شماره ی 252 ، صفحه ی 9)



نظرات 15 + ارسال نظر
محیا حبیب زاده سه‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 18:12

راستی در مورد این پست همونطور که استاد گفتند باید نتیجه گیری خوبی کرد به نظر من نتیجه گیری فقط زود باوری نیست خودناباوری هم هست گاهی اوقات ما خیلی مسائل بزرگی رو میدونیم که به دلیل باور نداشتن خودمون و اعتماد نداشتن به خودمون از بیان و اون ها صرف نظر میکنیم با اینکه اون نظر یکی از درست ترین نظر هاست!
و دیگر اینکه تقلید کار و دهن بین نباشیم شاید گاهی باید از مغز هم استفاده کرد و به نظر دیگران اکتفا نکرد

سلام
نظر موافق خود را رسما اعلام میکنم
یا حق

محیا حبیب زاده سه‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 18:01

با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز و استاد محترم
ملاک جون در رابطه با آمارگیر باید بگم بعضی قالب ها رو می شه کد آمارگیرشو وسط کد قالب قرار داد اما بعضی از قالب ها اینطور نیست و با اینکار کلاْ شکلش بهم می خوره اینو لطفاْ امتحان کن برای مثال اگه بخوای آمارگیرو بذاری زیر نوشته های پیشین داخل کد قالب کلمه ی فارسی نوشته های پیشین رو پیدا کن پاراگرافش که تموم شد کد آمارگیرو پایینش قرار بده ایشالا که بشه اگرم نشد که دوباره کد آمارگیرو ببر پایین و همینطوریش کن.

سلام
ممنون از حس همکاری و همیاری شما
از طرف خودم بابت این راهنمایی تقدیر و تشکر میکنم
یا حق

ارش قاسمی رجاء سه‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 16:56

راستی یه مطلبو فراموش کردم بگم و اون اینکه بعضی دوستان منو متهم می کنن که با چنین کارهایی همچون پیام گذاشتن به زبان دیگر قصد جلوه گری دارم.بایستی با این نظرشون شدیدا مخالفت کنم و بگم سطح درکتون رو بهتره بالا ببرید. مادر خود من 31سال معلم بوده و به بچه های ابتدایی درس میداده.فکر می کنم کمی از همون حس در من هم وجود داره یعنی اینکه اگر چیزی رو بلدم به دیگری هم یاد بدم نه اینکه نقش یه انسان متحرک صرفا استفاده کننده رو داشته باشم. بهرحال برای دوستان آرزوی سلامتی دارم.

سلام
من خودم سعی میکنم نصیحت گفتاری را با رفتار عملی کامل کنم تجربه ی خوبیه اگه شما هم ازش استفاده کنید.
با آرزوی سلامتی توام با موفقیت
یا حق

آرش قاسمی رجا سه‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 16:50

سلام به همگی دوستان.بروی چشم اقای دکتر. دیگه انگلیسی نمی نویسم.راستش رو بگم فقط به یه دلیل اینکار رو می کردم و صادقانه.الان در نسل و دهه ای زندگی میکنیم که بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی،هرکسی نیاز داره تا از زبان سررشته ای داشته باشه.خیلی از دوستان هستن که هزینه ای رو در حال حاضر صرف کلاس می کنن و به محض اینکه از اموزشگاهشون بیرون میان کتاب زبانو میزارن یه گوشه تا سری بعد.خیلی خوبه که همواره سطح دانشمون بالا باشه ولی بهتره ازش استفاده کنیم. اینجور که معلوم شد بعضی دوستان اینکار من رو نوعی هنجارشکنی فرض کردن.پس بهتره سرمون رو بندازیم پایین بکار خودمون برسیم.احساس می کنم به من نوعی چه ربطی داره که بخوام دیگران رو تشویق به یادگیری بیشتر کنم

سلام آقای معلم
بسیار سپاس شما را
یا علی

سیده ملاک الفحام دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 23:41

سلام به همگی. یه آمارگیر جدید به وبلاگ اضافه کردم.جاش انتهای صفحه است.

سلام
امکان نداره آمارگیرمون کنار صفحه باشه؟
یا حق

م. حجتی دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 22:25

سلام
چرا تعداد بازدیدها ثابت باقی مانده است

سلام

بله اتفاقا من هم به این اشکال پی بردم. 3 تا قالب عوض کردم گفتم شاید اشکال از قالب باشه که دیدم تغییری ایجاد نشد!
در حالی که هر 3 تا قالب و حتی این یکی هم مال خود سایت بلاگ اسکای است.

م. حجتی دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 22:22

سلام
قالب قشگیه
مبارک باشد
اگر قالب شیمیایی بشه که دیگه عالی میشه
یا علی

سلام

خیلی ممنون

انشا الله که پیدا کنم.اونطوری قشنگ تر میشه

آشنا دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 21:47

سلام
ملاک جان قشنگه ولی دلگیرهخیلی تیرست...

سلام.

این قالب اصلی نیست.الان دارم دنبال یه قالبی می گردم که به شیمی ربط داشته باشه

سید عباس میراحمدیان دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 20:57

سلام
خانم الفحام آرش جان دوست دارند انگلیسی نظر بدهند گرفتن خرده از ایشان کار صحیحی نیست منم اگه تسلط داشتم انگلیسی می نوشتم لطفا در این مورد اصلاح نظر کنید

م. حجتی دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 20:31

سلام
سرکار خانم
دانشمند عزیز!!!
اگر آقای قاسمی رجا این طور راحت ترند لطفا این حق را از ایشان سلب نکنید. شما مختارید پاسخ تون به زبان فارسی باشد یا انگلیسی این در اختبار خودتانه!
توجه داشته باشید مقدار بیشتر علم به صورت انگلیسی در دسترس ماست پس حتی استفاده تمرینی این زبان به نظر اشکالی نداره به شرط اینکه موجب زحمت بقیه ساکنین این وبلاگ نشود.
منتظر قالب قشنگتان هستم
در ضمن غلط های تایپی مون رو هم میتونیم اصلاح کنیم
یا حق

Arash Ghasemi Raja دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 18:51

good afternoon to everybody.of course you should not speak about politics Mrs.alfaham.it is forbidden.it is better to think more about something scientific

سلام.

آقای قاسمی رجا ، لطفا دیگه به زبان انگلیسی نظر ندین.به زبان فارسی نظر بفرستین. نا سلامتی اینجا هممون فارسی بلدیم . زبان انگلیسی بنده بد نیست .خوبه . می فهمم که چی نوشتین. حتی اگه یه سری جا هارو که نمی فهمم یه سری به گوگل ترنسلیت میزنم، با اینگه گوگل هم غلت (غلط!!) هایی داره...

م. حجتی دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 18:49

سلام
منظورم این سیاست نبود سیاست جهانی بود
جون و وقت تون رو بزارید واسه شیمی
در ضمن قرار شد یک قالب خوب (تر) واسه وبلاگ پیدا کنید
برای پاسخ دادن بهتر نیست از امکانات گزینه پاسخ استفاده کنید؟
یا حق

چشم

همین الان می خواستم ازتون اجازه بگیرم واسه قالب وبلاگ
بهتون قول میدم که تا فردا جورش کنم.
بابت راهنمایی هاتون هم ممنونم

سیده ملاک الفحام دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 18:29



سلام. استاد من نه جون اضافی دارم و نه وقت اضافی دارم که بخوام وارد سیاست بشم...

مرجعش رو هم گذاشتم.یه سری بزنید.ممنون

سیده ملاک الفحام دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 17:03

سلام

استاد چون دیدم توی موضوعات وبلاگتون چیزی به اسم یادداشت های پراکنده هم بود اینو نوشتم و می دونم که نمره ای در قبال اون نمی گیرم چون علمی نیست
چون واسم جالب بود و دیدم که قسمتیش هم به شیمی ربط داره گذاشتمش. حالا اگه می خواین حذفش می کنم.
مطالب علمی که هم قراره بذارم رو گذاشتم بعد از عید... چون باید دقیق سرچ کنم و این سرچ کردن ها رو گذاشتم واسه ایام عید.

سلام
همین مطلب به ظاهر ساده شما اگر با جستجوی بیشتر همراه بود بسیار پر مغز و مفید میشد.
1- از کجا می دانید این مطلب واقعی است؟ آیا خودتان آنرا انجام داده اید؟
اگر خیر چرا مرجعی برای آن ذکر نکرده اید؟
2- محقق قصه شما کیست؟ چرا نام او را ذکر نکرده اید؟ اون 50 نفر (که در برخی جاها نوشته شده سیاستمداران بزرگ بوده اند) چه کسانی هستند؟
3- این موضوع در مورد شیمی است یا سیاست؟ نظر شما چیست؟ چرا نتیجه گیری خودتان را ذکر نکرده اید.
و در پایان
از یک موضوع ساده میتوان نتیجه خیلی خوب گرفت به شرط اینکه در پیرامون آن جستجوی اصولی انجام داد.
برای دقیق بودن لازم نیست زمان تعیین کرد 1 دقیقه هم فرصت داشته باشید می توانید از همین لحظه شروع کنید.
بابت ارسال مطالب و نیز همکاری در این وبلاگ بی نهایت از شما سپاسگزارم امیدوارم صرفا انگیزه نمره شما را وادار به ورود به این وبلاگ نکرده باشد
پیروز و پاینده باشید
یا علی

م. حجتی یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 23:01 http://azadtajzie.blogsky.com/

سلام
لطفا شیفت پیدا کنید فقط روی شیمی تجزیه
با تشکر و شکلات
یا حق

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.