شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

شیمی تجزیه

شیمی تجزیه به عنوان یک بخش کاربردی در علوم مختلف است هدف از این وبلاگ ارائه روشهای تجزیه ای پرکاربرد است. https://www.instagram.com/_u/ShimiGeram

دستور کار آزمایشگاه شیمی تجزیه دو

سلام

برای دانلود دستور کار آزمایشگاه شیمی تجزیه II اینجا را کلیک کنید.

نظرات 2 + ارسال نظر
آشنا دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 00:14

سلام
چقدر جالب بود...
من ارادت خاصی به پروفسور حسابی دارم خیلی خوشحال شدم که از ایشون نوشتید...
واقعا ازتون ممنونم استاد بخاطر زحماتتون
پس من جزوه رو کامل میخونم و تحقیقمو میکنم بعد مزاحمتون میشم
بازم ممنونم
یا حق

سلام
شما همواره مراحمید
یا علی

آشنا یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 23:01

سلام
استاد چند تا سوال داشتم! اولش ازتون عذر خواهی میکنم که انقدر سوالام سادست!!ببخشید
در آز منگانومتری،چجوری E0 تابع pH است و در چه شرایطی؟
محلول که قهوه ای شد به خاطر این بود:"محلول پر منگنات تهیه شده به علت واکنش با ناخالصی ها و عوامل احیا کننده ناپایدارند که رسوب قهوه ای تشکیل میدهند!"؟؟
اسید کم یا غلظت کم آن،باعث این اتفاق میشود؟؟
از کجا باید تشخیص بدیم چقدر اسید باید بریزیم؟
این واکنش برای چه یونهایی استفاده میشود؟
چرا پرمنگنات بیشتر برای اندازه گیری+Fe2 به کار میرود؟
بازم ازتون خیلی عذر میخوام که انقدر سوال میپرسم،شرمنده

سلام
هیچ سوالی ساده نیست. سادگی نپرسیدن سوال است. و لودگی آن است که وقتی جواب سوالی را نمیدانیم سفسطه بافی کنیم یا با گوش کوب بزنیم توی سر سوال کننده تا مبادا اندک آبروی علمی مان به جفا برود!
و بسی پشتکار میخواهد آدمی به پرفسور حسابی برسد همو که وقتی سوالی به ظاهر ساده از او پرسیدند یک روز وقت گرفت تا جواب آن را بدهد
(شاید سوال کننده نیز مانند بعضی از ماها در ته دلش اینو گفته باشه " الکی بهش میگن پرفسور یه سوال ساده رو بلد نیست که) و حسابی با نهایت تواضع فردا جواب سوال را می دهد. وقتی ازش میپرسن مگر دیروز این جواب را بلد نبودید میگوید بلد بودم اما میخاستم مطمئن شوم امروز مطلب جدیدی بر آن اضافه نشده باشه و من خبر نداشته باشم.
و چند جمله زیبا از ایشان:
زندگی، یعنی پژوهش، و فهمیدن چیزی جدید.
یک عمل درست، بهتر است از هزار نصیحت.
داشتن هدف و رفتن به دنبالش، خوب است ولی عاشق هدف بودن و گرفتار شدن چیز دیگری است.
اگر جزوه آزمایشگاه را دانلود کنید شاید به جواب برخی از سوالاتتان برسید در هر حال هر سوالی داشتید وظیفه میدانم پاسخ دهم یا "پاسخ آنرا برایتان بیابم"
یا حق

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.